וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בקיץ: התגלה מקק שיכול לשרוד בקור קיצוני

התיקן היפני, שנפוץ בעיקר באסיה, נצפה בארצות הברית והחוקרים חוששים ממאבק על טריטוריה עם החרקים המקומיים. וישנה גם בשורה מרגיעה: "בשל המאבק יוקדש פחות זמן לרבייה"

תיקן שמסוגל להתקיים ולשרוד תנאי חורף קשים התגלה לראשונה בפארק בניו יורק, כך דווח היום (שני) בכלי תקשורת שונים בארצות הברית. ג'סיקה וור ודומיניק אוונג'ליסטה, חוקרות חרקים מאוניברסיטת רטגרס, אישרו כי התיקן היפני נראה בעבר באסיה אולם עד עתה לא הייתה הוכחה להימצאותו בארצות הברית.

למידע נוסף בנושא תיקנים:
בגלל החמסין: הג'וקים והנחשים חוזרים
הודו: האלכוהול היה מהול בקוטל חרקים, עשרות מתו
תלונה נוספת על תיקנים בתמי 4: כמה מקרים יש?

תיקן יפני. AP
כישורי הישרדות מרשימים. תיקן יפני/AP

המדענים משערים כי המקק היה, ככל הנראה, טפיל באדמה של צמח נוי שנשתל בפארק. "בהרבה משתלות במדינה יש צמחים שגדלים לצד צמחים מיובאים. זה לא יהיה ניחוש פרוע שזהו המקור לתפוצת התיקן", הוסיפה. "יש כמה הוכחות שהתיקן מסוגל לשרוד באקלים קר, לכן מן ההכרח שהוא יכול לשרוד בקור של ניו יורק", אמרה וור.

בארצות הברית קיימים זנים שונים של תיקנים, והאורח החדש עשוי להוות עבורם תחרות. "משום שהזן היפני מאוד דומה לתיקנים שחיים בסביבה אורבנית", אמרה אוונג'ליסטה, "הם ככל הנראה יתחרו על מקום ועל אוכל עם התיקנים האחרים". תחרות זו ככל הנראה תפגע בגידול האוכלוסין של המקק היפני. "כיוון שיותר זמן ואנרגיה יושקע בתחרות - יהיה פחות זמן ואנרגיה להקדיש לרבייה", אמרה וור, ואולי הרגיעה קצת את תושבי ניו יורק.

תיקן יפני. AP
יזדווגו עם הזן המקומי וייצרו סופר-מקק?/AP

אלא שמיכאל שרף, פרופסור לחקר החרקים באוניברסיטת פרדו, סבור כי התגלית היא דבר שיש לפקח עליו. "כדי להיות פולש אמתי, הזן חייב להתחרות בזן המקומי ולהשתלט על הטריטוריה שלו", אמר. "אין עדות לכך עדיין, אבל זה לא אומר שאנחנו לא מודאגים שתחרות בין הזנים לא תפרוץ", קבע.

אולם הסבירות שהזן החדש בסביבה יזדווג עם הזן המקומי וייצור סופר-מקק היא נמוכה. "אברי הרבייה של הזכר והנקבה מתאימים זה לזה כמו מנעול ובריח, וזה הבדל משמעותי בין הזנים, לכן אנחנו מניחים שאחד לא יתאים לשני", אמרה אוונג'ליסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully