וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: האלכוהול היה מהול בקוטל חרקים, עשרות מתו

21.10.2013 / 17:29

לפחות 42 מתו באוטר פראדש, אחרי שרכשו ליקר זול שעורבב עם כימיקלים שונים. כמה שוטרים נעצרו בחשד לרשלנות. הרשויות אינן בטוחות במניין המתים כי הגופות נשרפו בזריזות

הרשויות בהודו חוקרות את מותם של 42 בני אדם, שהורעלו משתייה של אלכוהול רעיל במדינת אוטר פראדש שבצפון המדינה.

עוד עשרות בני אדם שלגמו מהנוזל עדיין מאושפזים בבתי החולים, והרופאים חוששים שמספר המתים עוד יעלה. 12 בני אדם נעצרו בחשד שרקחו את המשקה, המוכר בהודו בשם "דאזי דורו" או "שרב". בין העצורים כמה שוטרים ש לכאורה התרשלו בתפקידם.

ספל גדול מהמשקה נמכר תמורת 10 רופי (מעט יותר מחצי שקל). האלכוהול הביתי מדולל בכימיקלים ובחומרי הדברה, כדי לחזק את טעמו ולהוזיל את עלות הייצור, עד כדי פי שלושה מהמחיר הנמוך ביותר בחנויות.

עשרות בני אדם נהרגו משתיית אלכוהול מורעל. אוטר פראדש, הודו, אוקטובר 2013. AP
פונאם, אישה ששניים מקרובי משפחתה מתו מהאלכוהול המורעל/AP

בסוף השבוע נמכר האלכוהול לכמה תושבי כפרים באזור מוברקפור שבמזרח מדינת אוטר פראדש. עשרות תושבים שתו מהנוזל ולאחר מכן החלו להקיא ולפרככס. כמה מהם לקו בעיוורון אחרי שלגמו מהליקר. המשטרה אינה יודעת לומר בדיוק כמה בני אדם מתו, שכן גופות רבות נשרפו מבלי להודיע לרשויות.

בשנים האחרונות דווח על כמה מקרים של הרעלה המונית בהודו, אחרי מקרים של שתיית אלכוהול ביתי ומסוכן. בסוף 2011 נהרגו 170 בני אדם במדינת מערב בנגל , ובקיץ 2009 נהרגו 107 במדינת גוג'אראט.

עשרות בני אדם נהרגו משתיית אלכוהול מורעל. אוטר פראדש, הודו, אוקטובר 2013. AP
שוטרים מציגים דגימות מהנוזל הרעיל/AP

אחרי כמה מקרים דומים במדינת גוג'אראט, הרשויות שם העבירו את התקנות המחמירות ביותר בהודו נגד מכירה וייצור של אלכוהול ביתי, וכעת העבריינים עומדים בפני עונש מוות. גוג'אראט היא אחת מכמה מדינות בודדות בהודו שבהן החוק אוסר לחלוטין על שתיית אלכוהול.

מנתוני ממשלת הודו, עולה כי בשנת 2010, מתו 1,202 בני אדם מצריכת אלכוהול ופגום, עשרות מהם רק במערב המדינה. כמו כן, עולה מהנתונים כי למרות הטאבו בחברה ההודית על שתייה משקאות חריפים, כחמישה אחוזים מאוכלוסייתה - כ-60 מיליון בני אדם - מוגדרים אלכוהוליסטים.


לקריאה נוספת
הודו: מעל 100 פועלים מתו משתיית אלכוהול מורעל
המנהלת רכשה שמן מורעל - עשרות תלמידים מתו

עשרות בני אדם נהרגו משתיית אלכוהול מורעל. אוטר פראדש, הודו, אוקטובר 2013. AP
שריפת גופתו של אחד המתים. המשטרה אינה בטוחה כמה בני אדם נהרגו/AP
עשרות בני אדם נהרגו משתיית אלכוהול מורעל. אוטר פראדש, הודו, אוקטובר 2013. AP
שוטרים מפנים כדים עם האלכוהול הרעיל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully