וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: מעל 100 פועלים מתו משתיית אלכוהול מורעל

עשרות פועלים קשי יום רק רצו להירגע מיום העבודה, ושמחו לגלות דוכן שמוכר משקה בשליש מהמחיר הרגיל. כשהחלו להקיא ולהגיר קצף מהפה התברר גודל האסון. בממשל לא מאשימים רק את המוכרים

לפחות 126 בני אדם מתו בימים האחרונים משתיית אלכוהול מזויף בכפר סמוך לעיר כלכותה שבמזרח הודו, ועשרות אחרים אושפזו במצב קשה.

כלי תקשורת מקומיים מדווחים שרבים מהנפגעים הם פועלים קשי יום, בנאים וסבלי ריקשות, שביקשו להירגע מיום עבודה קשה, ולגמו שיכר תוצרת-בית שדולל ברעל כדי להוזיל את עלות יצורו.

המשטרה חושדת כי המשקה נמהל במתנול, המשמש בין היתר כנוזל נגד קיפאון. ארבעה בני אדם, שמכרו את המשקה בתחנת רכבת, כ-40 קילומטרים מכלכותה, נעצרו בחשד לרשלנות. ככל הנראה, רוקחי המשקה מכרו לפועלים כוסות בנפח חצי ליטר, במחיר של עשרה רופי (כ-70 אגורות), כשליש ממחירה של כוס משקה רגילה.

אישה מוכרת ליקר אורז מתוצרת בית בעיר בובנשוואר, בירת מדינת אוריסה. הודו, דצמבר 2011. AP
סיר ובו שיכר אורז ביתי. יותר מאלף בני אדם מתים מדי שנה בהודו מהרעלת אלכוהול/AP

זמן קצר אחרי שלגמו מהמשקה, כמה מהגברים החלו להקיא, ואחרים הגירו קצף מפיהם. חבריהם הזועמים, שחשדו כי במקום נמכרה תוצרת פגומה, פירקו בזעם את הדוכנים וניסו לתקוף את המוכרים.

60 מיליון הודים מוגדרים שתיינים

ממטה בנירג'י, השרה הבכירה במדינת מערב בנגל, הבטיחה להילחם בחורמה בתופעת מכירת האלכוהול הפגום, אך אמרה כי אין די בנקיטת צעדי אכיפה נגד מי שמוכרים שיכר זול. "מדובר בבעיה חברתית, ויש לטפל גם בה", אמרה לתחנת טלוויזיה מקומית. מנתוני ממשלת הודו, עולה כי בשנת 2010, מתו 1,202 בני אדם מצריכת אלכוהול ופגום, עשרות מהם רק במערב המדינה. כמו כן, עולה מהנתונים כי למרות הטאבו בחברה ההודית על שתייה משקאות חריפים, כחמישה אחוזים מאוכלוסייתה - כ-60 מיליון בני אדם - מוגדרים אלכוהוליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully