וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות התלמידים בהודו: המנהלת רכשה שמן מורעל ונמלטה

תשעה ימים לאחר מות תלמידי בית הספר היסודי בביהאר שבהודו נעצרה מנהלת בית הספר שנמלטה לאחר שהתלמידים חלו. היא רכשה שמן בישול שאוחסן במיכל בו היו בעבר חומרי הדברה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תשעה ימים לאחר שנעלמה, נעצרה אתמול (רביעי) מנהלת בית הספר היסודי בכפר מסרק שבמדינת ביהאר, שם מתו 23 תלמידים לאחר שאכלו ארוחת צהריים שבה היו שאריות חומרי הדברה. המנהלת, מנה קומארי, עמדה להסגיר את עצמה בפני שופט בצ'אפרה, כשנתפסה על ידי המשטרה – כך מסר מפקד המשטרה המחוזית, סוג'ט קומאר, בראיון טלפוני עם "הניו יורק טיימס".

19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
חלק מהילדים דידו הביתה ומתו בזרועות הוריהם. בית החולים שבו אושפזו הילדים שהורעלו/AP

המנהלת הפכה לאחד האנשים המבוקשים בהודו לאחר שנתנה לתלמידי בית הספר את הארוחה, שבעקבותיה החלו ילדים להקיא, עשרות אושפזו ו-23 מתו. בדיקות מעבדה אישרו כי בשמן הבישול שבו השתמשו בבית הספר להכין ארוחה שמומנה על ידי המדינה, שהורכבה מאורז, שעועית, תפוחי אדמה וכדורי סויה נמצאו שאריות חומרי הדברה. מחקירת המשטרה עולה כי קומארי רכשה את שמן הבישול מחנות בבעלותו של בעלה, שככל הנראה אחסן את השמן במיכל שבו היו בעבר חומרי הדברה.

מאחר שהמבוגר השני היחיד בבית הספר היה הטבח שחלה אף הוא, לאחר הימלטותה של המנהלת נותרו הילדים החולים לבדם, כך סיפרו תושבי הכפר וגורמים רשמיים במדינה. חלקם דידו הביתה ומתו בזרועות הוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טרגדיה בבית הספר: ילדים אכלו צהרים - ומתו. רויטרס
תכנית הזנה שנגועה בשחיתות, ניהול כושל וחוסר תקציבי/רויטרס

גורמים רשמיים סיפרו כי הילדים התלוננו שלארוחה היה טעם משונה, אך המנהלת התעקשה כי אין כל בעיה. בימים שלאחר התקרית, כמה הורים קברו את ילדיהם ממול לבית הספר במחאה על נסיבות מותם. במסיבת עיתונאים שכינס מפקד המשטרה הוא שב והתעקש כי לא מדובר "במקרה פשוט של הרעלה". הוא לא אמר מהו גורם ההרעלה ואמר כי המשטרה "עצרה את הנאשם המרכזי".

מדינות רבות בהודו השיקו תכניות הזנה בבתי ספר עניים, שם מספקים ארוחות בחינם לילדים. בעזרת התכנית מבקשים בהודו להגדיל את הרישום והנוכחות בבתי הספר הממשלתיים מאחר ותת תזונה היא אחת הבעיות הבריאותיות העיקריות בקרב ילדים הודים. אך כמו תכניות ממשלתיות רבות בהודו, היא נגועה בשחיתות, ניהול כושל וחוסר תקציבי. מקרים של הרעלת מזון הם שגרתיים למדי ובימים שלאחר התקרית הקשה בביהאר התקשורת ההודית דיווחה על מקרים נוספים של ילדים שחלו מהארוחות שחולקו בבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully