וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעלת הילדים בהודו: נמצאו חומרי הדברה במזון

בדיקות מעבדה הוכיחו כי באוכל שהוגש לתלמידי בית הספר היסודי בצפון-מזרח המדינה היו שאריות של זרחן אורגני המשמש כחומר הדברה חקלאי. 24 ילדים עדיין מאושפזים בבתי החולים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בדיקות מעבדה, שבחנו את המזון ממנו הורעלו בשבוע שעבר תלמידי בית הספר היסודי במדינת ביהאר שבצפון-מזרח הודו, אישרו כי נמצאו בו חומרי הדברה רעילים. על פי קצין בכיר במשטרה ההודית, דוח מעבדה הוכיח כי במזון שהוגש לילדים במהלך ארוחת הצהריים במוסד החינוכי היו שאריות של זרחן אורגני המשמש כחומר הדברה חקלאי. דגימות המעבדה נלקחו מתוך שמן ושאריות אוכל שנשארו בתוך מיכלי המזון ממנו אכלו הילדים, שגילם נע בין 8 ל-11.

ממצאי המעבדה האחרונים מאששים את החשד שעלה כבר לאחר החקירה הראשונית של האירוע ביום שלישי בשבוע שעבר. שר החינוך של ביהאר, פי.קיי סהי, טען זמן קצר לאחר שהחלו להיוודע ממדי האסון, כי מחקירת הגורמים המוסמכים עולה כי באוכל נמצאו שאריות של חומר זרחני, שנעשה בו שימוש לשימור אורז וחיטה.

19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
אחד הילדים שנפגעו בהרעלה מקבל טיפול בבית החולים/AP

האירוע הטרגי החל לאחר שעשרות ילדים בבית ספר בכפר מסרק, הממוקם כ-80 קילומטרים צפונית מפטנה, בירת המדינה הענייה בהודו, החלו לחוש ברע סמוך לאכילת ארוחת הצהריים שמומנה על ידי המדינה ובושלה במטבח המוסד. אביו של אחד הילדים, רג'ה ידב, סיפר לכתבים כי בנו החל להקיא עם חזרתו מבית הספר: "ברגע שבני שב מבית הספר, פנינו אותו לבית החולים. מצבו לא טוב", סיפר.

בסופו של דבר, מתו 23 ילדים כתוצאה מאכילת המזון, ו-24 נוספים עדיין מאושפזים בבתי החולים בדרגות פגיעה שונות. מיד עם היוודע דבר האסון, כינס השר הבכיר במדינה, ניטיש קומר, ישיבת חירום בעניין. הוא הורה על מתן פיצויים למשפחות הילדים בגובה של 2,000 דולרים. "השר הורה על חקירה דחופה של המקרה, ואף הוקמה ועדה", אמר דוברו של השר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully