וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 22 תלמידים מתו מהרעלת מזון בבית ספר יסודי

לפחות 50 ילדים שאכלו ארוחת צהריים שמומנה על ידי המדינה ובושלה במטבח בית הספר החלו לחוש ברע ופונו לבית חולים. עשרה מאושפזים במצב קשה. באוכל היה ככל הנראה חומר זרחני

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

טרגדיה בהודו: 22 תלמידים מתו ומספר תלמידים חלו לאחר שאכלו ארוחות שחולקו בחינם בבית ספר יסודי בצפון-מזרח הודו. אמרג'יט שינה, גורם רשמי במדינת ביהאר, אמר כי למעלה מ-50 ילדים אושפזו בפטנה, בירת המדינה. עשרה מהם במצב קשה. גילם של הילדים נע בין 8 ל-11.

הילדים החלו לחוש ברע בסמוך לאכילת הארוחה בבית הספר אתמול (שלישי) במסרק, כפר כ-80 קילומטרים צפונית מבירת המדינה הענייה ביותר בהודו. הארוחות בושלו במטבח בית הספר. אביו של אחד הילדים, רג'ה ידב, סיפר לכתבים כי בנו החל להקיא עם חזרתו מבית הספר: "ברגע שבני שב מבית הספר, פנינו אותו לבית החולים. מצבו לא טוב", סיפר.

19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
גילם של הילדים נע בין 8 ל-11/AP

שר החינוך של ביהאר, פי.קיי סהי, אמר כי מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי באוכל נמצאו שאריות של חומר זרחני, שנעשה בו שימוש לשימור אורז וחיטה. השר הבכיר במדינה, ניטיש קומר, כינס ישיבת חירום בעניין. הוא הורה על מתן פיצויים למשפחות הילדים בגובה של 2,000 דולרים. "השר הורה על חקירה דחופה של המקרה, ועדה הוקמה. צוות של רופאים הוזעק לטיפול בילדים המאושפזים", אמר דוברו של השר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
פיצוי של 2,000 דולרים למשפחות ההרוגים/AP

מדינות רבות בהודו השיקו תכניות הזנה בבתי ספר עניים, שם מספקים ארוחות בחינם לילדים. בעזרת התכנית מבקשים בהודו להגדיל את הרישום והנוכחות בבתי הספר הממשלתיים מאחר ותת תזונה היא אחת הבעיות הבריאותיות העיקריות בקרב ילדים הודים.

19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם. AP
19 ילדים מתו מהרעלת מזון בבית ספרם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully