וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "בכיר בארגון הטרור החזק בסיני נהרג"

9.12.2013 / 18:33

כוחות הביטחון פועלים בחצי האי, אך גם בבירה: עשרות סטודנטים ואנשי האחים המוסלמים התעמתו עמם באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר. אדם אחד נהרג, עשרות נפצעו ו-58 נעצרו

העימותים במצרים בין המשטר החדש לבין תומכי תנועת "האחים המוסלמים" התחדשו היום (שני) באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר – המוסד האיסלאמי החשוב ביותר במדינה. סטודנט באוניברסיטה נהרג מירי של כוחות הביטחון לעבר סטודנטים שהפגינו במתחם המוסד האקדמי נגד הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, איש האחים המוסלמים. המפגינים הציתו כלי רכב של כוחות הביטחון, ולפי הודעת משרד הפנים המצרי 58 מהם נעצרו. עשרות נוספים נפצעו בעימותים.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו עונה ללפיד: לא הקואליציה תכתיב הסכם עם הפלסטינים
"אבקת הדם" של צה"ל שמצילה את חיי הפצועים מסוריה
אחרי אשפוז ממושך: יולדת בת 27 מתה מרעלת

מפגינים בעת פתיחת משפטו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, אוקטובר 2014. Amr Nabil, AP
תומכי מורסי מפגינים בפתיחת משפטו/AP, Amr Nabil

נשיא אוניברסיטת אל-אזהר, אוסמה אל-עבד, אמר כי ביקש מכוחות הביטחון לפעול בכל הכוח כדי להשתלט על המפגינים. בשבועות האחרונים קיימת מתיחות רבה בין ראשי האוניברסיטה לבין אנשי האחים המוסלמים, ומנהיגי התנועה דורשים לפטר את נשיא האוניברסיטה ואת בכיריה. במקביל לעימותים דיווח העיתון המצרי "אל-מצרי אל-יום" כי הגוף המוביל של חכמי ההלכה באוניברסיטה החליט להדיח את בכיר פוסקי ההלכה בעולם הסוני, יוסוף אל קרדאווי, מחברות בגוף. קרדאווי ביקר בחודשים האחרונים בחריפות את מה שכינה ,"ההפיכה במצרים" ואת אנשי אל-אזהר, ונחשב לאחד מתומכיה הנלהבים של האחים המוסלמים. התנועה הכריזה כי מחר יתקיימו הפגנות נוספות נגד המשטר החדש ונגד מה שהיא מגדירה פגיעה בזכויות האדם במצרים.

בנוסף למאבק השלטון החדש בקהיר נגד תומכי האחים המוסלמים, פעלו כוחות הביטחון המצריים נגד ארגוני הטרור הפועלים בחצי האי סיני. כלי תקשורת ערביים דיווחו היום כי אחד מראשי ארגון הטרור "אנצאר בית אל-מקדס", איברהים חמדאן, נהרג בצפון סיני. "אנצאר בית אל-מקדס" הוא ארגון הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully