וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסופה הגדולה: מדינה שלמה נכנסת לכוננות

10.12.2013 / 0:04

הסערה הגדולה תחל הלילה ובצפון הארץ כבר נערכים לפלס צירים מרכזיים שיכוסו שלג, במקביל להסבת רכבי שטח לאמבולנסים. חברת החשמל מתגברת כוחות ומד"א קוראת לנהוג בזהירות

ברחבי המדינה מתחילים להיערך לסערה החורפית שתתחיל להשפיע על אזורנו הלילה (שלישי), עם רוחות עזות, ממטרים פזורים וטמפרטורות שיירדו בחלק מהאזורים אל מתחת לאפס – ובחברת החשמל כבר מבקשים מהציבור לשמור על ערנות, במיוחד בשל האפשרות שכבלי מתח גבוה ייקרעו במהלך הסערה. בהרי הצפון, שם החזאים צופים ירידת שלג ממחר בלילה, כבר הודיעו על מוכנות לפינוי הדרכים המרכזיות בכלל, והדרכים לבתי החולים בפרט – דוגמת בית החולים זיו בצפת. אמבולנסים של מד"א, כמו גם רכבי שטח של הארגון, יסייעו לחילוץ תושבים במקרים של הצפות, והם יצוידו במידת הצורך בשרשראות לנסיעה על כבישים קפואים. אלה יעמדו לרשות החולים שלא יוכלו להגיע עצמית לטיפול רפואי. העירייה אף הצטיידה בשקי מלח שיפוזרו על הכבישים אם יירד שלג.

הבוקר יתכנס מטה השלג במועצה האזורית גולן, ויחד עם נציגי צה"ל, החברה הלאומית לדרכים, משטרת ישראל ומכבי אש יוחלט על הפעולות הנחוצות במהלך הסערה, לרבות הפסקת הלימודים במידת הצורך. "המועצה האזורית גולן מצפה בברכה לכמות המשקעים הגדולה הצפויה, ובכלל זה לשלג שיצבע את הגולן בלבן", אמרו שם.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי אשפוז ממושך: יולדת בת 27 מתה מרעלת
פרי: "הברית עם הבית היהודי איננה חזות הכל"
גבר? רשויות הרווחה מפלות אותך לרעה

ומה בתחזית? לאחר מספר ימים של גשם בכל חלקי הארץ – ולקראת המשך שבוע גשום, סוער ואף מושלג, אתמול חלה הפוגה יחסית בגשמים. מזג האוויר היה מעונן חלקית והורגשה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן, ועדיין ייתכן גשם קל. "בשעות הערב ובמהלך הלילה הגשמים יתחזקו בצורה משמעותית ויחלו רוחות חזקות", אמר החזאי אורן דוידוף מהשירות המטאורולוגי בבית דגן.

נערכים לקבלת חולים שסובלים ממכות קור

שיאה של המערכת החורפית צפוי להגיע בימים רביעי, חמישי ושישי - אז יירדו ממטרים מהצפון ועד הנגב, שילוו ברוחות חזקות מאוד ובסופות רעמים. "בחרמון צפוי לרדת שלג כבד, שככל הנראה יצטבר לכמויות יפות גם באזור הרכבל התחתון", סיכם דוידוף. "בנוסף יהיה קר מאוד גם ביחס לעונה. אנחנו מדברים על 9-7 מעלות מתחת לממוצע. בצפת לדוגמה אנחנו מצפים ל 5-6 מעלות בלבד בשעות הצהריים של חמישי, ובחרמון הטמפרטורות יכולות לצנוח ל-4-2 מעלות מתחת לאפס".

בנוסף לכמויות השלג הנאות שצפויות לרדת בחרמון כבר ממחר, קיים סיכוי סביר ביותר כי גם בירושלים, בהרי הגליל ובפסגות הר הנגב שגובהן נע בין 800-700 מטר מעל פני הים ייראו פתיתים לבנים שאולי אף ייערמו מעט בחמישי ובשישי. בשל העובדה שחיזוי ירידת שלגים הוא בעייתי, קיים סיכוי שהתחזית המדויקת עוד תשתנה.

הכנות עיריית צפת לסופה המתקרבת, דצמבר 2013. שגב דהן, ג'יליס
המלח בצפת כבר מוכן לפיזור/ג'יליס, שגב דהן

נוכח הקור העז, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו , ד"ר חוסיין עאמר, אמר כי המוסד הרפואי נערך לקבלת חולים שסובלים ממכות קור ומהיפותרמיה - והוא המליץ לציבור לשמור על חימום נאות בבתים ובדרכים. לאלו שמתכננים להגיע לטיול בצפון, ממליצים במרכז הרפואי זיו לנקוט משנה זהירות ולהקפיד על לבישת ציוד מגן מתאים ובגדים חמים.

אחת הסכנות כתוצאה ממזג האוויר הסוער היא כאמור לנהגים. תנאי הראות הקשים והכבישים החלקים, אולי אף מושלגים, מגבירים את הסיכוי לאיבוד שליטה ולתאונות. לפיכך יש להקפיד על נסיעה מדודה תוך הקפדה מלאה על כללי הנהיגה בחורף.

מפת הגשמים המתעדכנת

לדברי החזאים, בימים הקרובים צפויות רוחות של עד 100 קמ"ש, ומשום כך עתידים לראות באזורים שונים בארץ מראות של קריסת עצים ורמזורים והינתקות של חפצים שונים ממקומם. על כן, יש להקפיד לחזק גופים הנמצאים בחוץ, (כמו כסאות ושולחנות גן, עמודי תאורה ומתקנים לתליית כביסה) כדי שלא יפגעו בעוברי אורח.

הקור העז ידרוש מרבים לחמם את בתיהם, ובמד"א מזהירים במיוחד את אלה המסיקים בתנורים ובקמינים מפני הרעלת חד תחמוצת הפחמן (co), גז הנפלט בתהליך החימום.

בחברת החשמל העריכו היום כי הצריכה המקסימלית בזמן הסערה תעמוד על 9,600 מגה-וואט, שמהווים כ-90% מתוך יכולת ייצור (שעומדת על 10,600 מגה-וואט. "לקראת הסערה נערכת החברה בעיבוי ותגבור צוותי התפעול ברחבי הארץ על מנת לצמצם ככל הניתן את השפעת פגעי מזג האוויר על אמינות וזמינות אספקת החשמל ללקוחות", אמר היום סמנכ"ל חטיבת לקוחות בחברת החשמל יעקב (יאשה) חאין. לדבריו, מרכזי השירות של 103 יתוגברו אף הם על מנת להקל בדיווחים.

(עדכון ראשון: 19:22)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחברת החשמל ערוכים להתמודדות עם נזקי הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך
חורף בגבעתיים, דצמבר 2013. נמרוד סונדרס
מד"א תיערך לפינוי אזרחים מהצפות גם באמצעות רכבי שטח/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully