וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורנו בארה"ב מושבת שוב: שחקן נוסף נדבק ב-HIV

בפעם השלישית בחודשים האחרונים הקפיאה התעשייה הכחולה בלוס אנג'לס את פעילותה. ברקע ניטש מאבק סביב תקנה שנויה במחלוקת המחייבת שימוש בקונדומים על סט הצילומים

שוב עושים "קאט" – ומתלבשים: תעשיית הסרטים הפורנוגרפיים בלוס אנג'לס הקפיאה בסוף השבוע את פעילותה, בפעם השלישית בחודשים האחרונים, לאחר שהתגלה כי בגופו של שחקן נוסף התגלה נגיף ה-HIV, העלול לגרום להתפתחותה של מחלת האיידס. "הקואליציה לחופש הביטוי" – האיגוד המסחרי של שחקני הפורנו המקומיים – הודיעה שלשום (שבת) על דבר הידבקותו של השחקן, ששמו לא צוין, וקראה ל"פסק זמן הפקתי" שיימשך "עד להודעה חדשה". "התוצאות המלאות של הבדיקות יגיעו לידינו בתחילת השבוע", נמסר בהודעה. "השחקן שהתגלה כנשא עובד עם הרופאים כדי לקבוע לוח זמנים לטיפול ולבדוק אם מישהו מהשחקנים האחרים נחשף לנגיף".

עוד בנושא מחלת האיידס ונגיף ה-HIV:
איך נלחמת איראן במחלה המתפשטת?
האם יש מצווה לדבר על יחסי מין מוגנים?
מחקר / "תחילת הסוף של איידס" – אבל לא בשביל מתבגרים

שחקני הפורנו רוד דיילי וקמרון באי שנדבקו באיידס במסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס, 19 בספטמבר 2013. AP
מתחו ביקורת על חברות ההפקה. כוכבת הפורנו קמרון באי ובן זוגה לשעבר רוד דיילי, במסיבת העיתונאים שכינסו בספטמבר/AP

בחודש ספטמבר נסגרה התעשייה בלוס אנג'לס לשבועיים, לאחר שהתגלה כי שלושה מכוכביה נדבקו ב-HIV. קודם לכן באוגוסט הקפיאו ההפקות את עבודתן למשך שבוע, בעקבות הודעתה של כוכבת הפורנו קמרון באי כי נבדקה ונמצאה חיובית לנגיף. באי ניהלה בעבר מערכת יחסים רומנטית עם רוד דיילי, אחד משלושת השחקנים שעל דבר הידבקותם נודע בספטמבר. לדברי האיגוד, אין קשר בין המקרה החדש לבין אלה של החודשים הקודמים.

בספטמבר כינסו באי ודיילי מסיבת עיתונאים בהוליווד, ובה דיברו בפתיחות על הנושא. "אני כאן רק כדי לחלוק את הסיפור שלי, להעביר מידע לאנשים ולמנוע שמה שקרה יקרה למישהו אחר", אמרה באי בפתח האירוע כשהיא חנוקה מדמעות. היא קראה לחבריה בתעשייה להרחיב את השימוש בקונדומים ומתחה ביקורת על חברות ההפקה: "לא נהוג לבקש לשים קונדום על הסט. אם היית מבקש, היו יכולים פשוט להחליף אותך".

סקס. ShutterStock
"הקואליציה לחופש הביטוי" טוענת כי התקנה החדשה גרמה נזק כספי כבד לתעשייה/ShutterStock

ההפסקה הנוכחית של הפעילות בלוס אנג'לס מהווה בשורה קשה נוספת לתעשייה הכחולה בחופה המערבי של ארצות הברית. בנובמבר 2012 אישר מחוז לוס אנג'לס תקנה המחייבת שימוש בקונדומים בסט הצילומים – צעד שנוי במחלוקת שגרם לחברות רבות המפיקות סרטים מסוג זה להעביר את פעילותן לערים אחרות במדינה. התקנה, ששופט מחוזי קבע לא מכבר כי היא בלתי-חוקתית בחלקה, לא נאכפת בקפדנות על ידי הרשויות.

בשבוע שעבר האשימה הקואליציה לחופש הביטוי את התקנה החדשה בהפסדים כספיים, בסכום הנאמד ביותר מ-450 אלף דולרים. ראשת האיגוד, דיאן דיוק, אמרה בספטמבר: "אנו לא מתנגדים לקונדומים. אנו מתנגדים לכך שזה יהיה חובה. השחקנים שלנו מעדיפים לא להשתמש בקונדומים". מנגד, מייקל ויינסטיין, נשיא הקרן למניעת איידס, הטיל את האחריות למקרה ההידבקות האחרון על הרשויות, שאינן אוכפות את התקנה המחייבת שימוש באמצעי מניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully