וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת לפליסיאן: "אנסת אותי. איזו השפלה"

8.12.2013 / 13:36

עורכת הדין י' טענה שנאנסה בידי יעקב פליסיאן כשביקשה לייצג את מקורביו. התיק נסגר, אך לוואלה! חדשות הגיע תמלול העימות המתוח בין השניים: "הכאבת לי כמו שאף אחד לא עשה"

זה חודשיים שי', עורכת הדין שהגישה תלונה על אונס נגד העבריין יעקב פליסיאן, יושבת בביתה ומנסה לעכל את הבשורה על סגירת תיק האונס שבו נחשד מחוסר ראיות. במשך חודשיים - ולאחר שהמשטרה אף המליצה להעמיד לדין את פליסיאן - היא מקבלת לטענתה איומים על חייה ואינה יודעת כיצד לפעול. בימים הקרובים, צפויה י' להגיש ערר על ההחלטה לפרקליט המדינה. לטענתה, בחקירתו הוא הודה חלקית כי היא התנגדה לו, והשאלות שנשאל במהלך בדיקת הפוליגרף היו מטעות ותרמו להחלטת הפרקליטות לסגור את התיק.

לידי וואלה! חדשות הגיעו חומרי החקירה, בהם גם העימות שנערך בין השניים, המהווים חלק הנספחים לערר שבכוונת הפרקליטה להגיש. התיעוד מחדרי החקירות מעלה תמונה של אווירה קשה, כשלטענת י' היא הרגישה מאוימת לאורך כל שלבי החקירה. "סתמי, סתמי", וכן "נהנית ממה שעשינו" אמר לה העבריין מפרדס כץ, שטען לאורך החקירה כי השניים קיימו יחסי מין בהסכמה במחסן ביצים שאליו הגיעה י' לאחר שהתנהל משא ומתן על ייצוג בתיק אחיו חגי בפרשת הבר-נוער. "השפלה כזו אני לא מאחלת לאף אחד", אמרה י' בעיניים דומעות.

מאז סגירת התיק נגד פליסיאן, עזבה י' את משרדה וכעת היא עובדת ממקום אחר, כשהיא מלווה מפעם לפעם על ידי שוטרי יחידת להב 433 המנסים לשמור על חייה. לדבריה, היא אף בודקת את רכבה לפני כל נסיעה. היא מספרת כי עבריינים מבתי כלא שונים נוהגים להתקשר אליה ולהשאיר מסרים בעלי אופי מיני, ולפני כמה ימים היא אף הגישה תלונה למשטרה לאחר שמצאה תקלה בבלמים במכוניתה. היא תיעדה אלמונים שעוקבים אחריה והקליטה חלק מהשיחות המטרידות. י' משוכנעת שפליסיאן אחראי להטרדות.

מחומרי החקירה עולה כי כבר עם תחילת העימות, פנה פליסיאן גם אל החוקרת שניהלה את האירוע באופן מזלזל. "כן מאמי", הוא אמר לה, והיא השיבה: "אני החוקרת. מעכשיו אין פה 'מאמי', בסדר?". בהמשך, כך מעידים חומרי החקירה, הוא הוציא את איבר מינו והחל לבצע מעשה מגונה מול חוקרי המשטרה.

עוד על יעקב פליסיאן:
"אח הנאשם ברצח בבר-נוער מעורב בחיסול סוכן משטרתי"
בשל עבירות תנועה: אח הנאשם ברצח בבר-נוער למאסר

פליסיאן: "אין מאמי, אין מאמי, סבבה. אני רוצה להתחיל. אני עשיתי לך דבר כזה?", הפנה פליסיאן שאלה תוך שהוא מסיט את מבטו לעבר י' במבט מאיים.

רפ"ק ישראל חזן, חוקר נוסף שנכח בעימות: "יעקב, אני אתן לך לדבר. יש חוק, יש כללים לעימות, כבד את הכללים ואני אתן לך לדבר".

פליסיאן: "מה עימות, מה? כוס אמא של העימות".

בהמשך, נשאל פליסיאן על היכרתו עם י': "אני מכיר אותה. שלוש פעמים בחיים שלי ראיתי אותה. פעם אחת היא באה עם דודי, פעם שנייה באה לבד, פעם שלישית נפגשנו אתמול, זה הכול. אני את האמת אני ואת עשינו... אני עשיתי לך משהו שלא רצית שאני אעשה לך אותו?", שאל.

י': "אתה אנסת אותי. ואני אמרתי לך 'יעקב, די', ואמרתי לך 'תפסיק' ואתה הכאבת לי ואתה לא כיבדת את מה שאני אמרתי. אתה לא כיבדת".

פליסיאן: "תשמע רגע, אני רוצה להגיד לה, אני רוצה להבין דבר אחד. שאני ואת ישבנו על הכיסא".

י': "אל תעשה לי את זה, את העיניים המפחידות שלך. קודם כל תנמיך את הקול שלך".

פליסיאן: "אבל אני רוצה להטיח בפנייך את מה שהיה".

י': אתה תקשיב לי עכשיו. אתה אנסת אותי, ניסיתי להרים אותך מעליי ואתה הכאבת לי כמו שאף אחד לא הכאיב לי".

פליסיאן: "למה את אומרת את זה?", השיב תוך שהוא מרים את קולו.

י': "אל תצעק עליי".

כתב אישום לחגי פליסיאן החשוד ברצח בבר-נוער, יולי 2013. דרור עינב
י' פגשה את יעקב פליסיאן במסגרת המשא ומתן על ייצוג בתיקו. האח חגי פליסיאן/דרור עינב

בשלב זה, החל פליסיאן לשטוח את גרסתו לאותו היום: "ישבנו על הכיסא, אני והיא. התחלנו לדבר. זה היה בערך 00:30 בלילה". בשלב זה סינן לעבר י' "סתמי סתמי", תוך שהוא מקרב את האצבע לפיו ומרים את קולו. "תשתיק אותה עכשיו ותיתן לי לדבר בבקשה. ישבנו אני והיא על הכיסא, יש שולחן במשרד שלי ככה שיושבים, יש אחד כמוך שיושב ויש שני כיסאות שיושבים, סבבה? אני והיא ישבנו על הכיסא. יש את המיטה בצד שמאל. התחלתי להתנשק איתה. תסתכלי לי בעיניים ותגידי שאני משקר. אני מוכן ללכת להיבדק במכונת אמת".

י': "ממש".

פליסיאן: "היא באה, משכה אותי מהכיסא עם היד. כאילו לכיוון המיטה. ישבנו אני והיא. התחלנו להתחרמן, להתנשק להתחבק".

חוקרת: "מה זה להתחרמן? מה עשיתם?

פליסיאן: "נשיקות, חיבוקים. הכנסתי לה ידיים לחזה. התחלתי להכניס לה ידיים לחזה להפשיט אותה. רק את החלק העליון. חלק תחתון אמרה לי בשום פנים ואופן לא יורד. ככה היא אמרה במילים האלו. אחרי שהתחלנו להתנשק ולהתחבק, ביקשה ממני מסאז'. הקרם גוף היה שם. עשיתי לה מסאז' קטלני, לפי מה שהיא אמרה".

י': "מסאז'? בשום פנים ואופן לא. כמה פעמים אמרתי לך די?".

פליסיאן: "פעם אחת".

י': "פעם אחת?"

פליסיאן: "לא הוצאת אותי בגלל שאמרת שאין לי קונדום?".

י: "יעקב תפסיק לצעוק עליי. אתה לא תצעק עליי. מי אתה שתצעק עליי? כמה פעמים אמרתי לך 'די, תפסיק'? כמה פעמים? ומה עכשיו אומרים לי פה השוטרים? שאתה צילמת? לא מספיק שאנסת אותי, אתה פגעת בי".

פליסיאן: "מה פתאום, זה לא נכון".

י': "איזו השפלה, איזו השפלה. תגיד, אני לא אמרתי לך 'די'?".

פליסיאן: "אמרת לי".

החוקרת: "מתי היא אמרה לך 'די'?"

פליסיאן: "היא הוציאה אותי ממנה כי אין לי קונדום. פעם אחת אמרת לי די ואחרי זה התחבקנו במיטה".

י': "אתה שקרן. תגיד לי, אני חולת נפש? מי התחבק איתך?".

פליסיאן: "את משכת אותי למיטה".

י': "אתה לא יודע כשהבחורה אומרת לך 'לא', אתה צריך להפסיק באותו רגע? אתה לא ראית שאני סובלת? לא ראית שכואב לי? לא ראית?"

פליסיאן: "את שיחקת אותה נהנית, התחלת לגנוח כמו איזה לא יודע מה".

י': "גנחתי?"

פליסיאן: "גנחת. איי איי איי איי. גנחת"

החוקר חזן: "יעקב די".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אילוסטרציות הטרדות מיניות. ShutterStock
"הכאבת לי ולא כיבדת את מה שאמרתי"/ShutterStock

על אף שבמהלך העימות בין השניים הודה פליסיאן כי י' ביקשה להפסיק את האקט המיני, במהלך עדותו הנפרדת הכחיש זאת מכול וכול. "נהנינו אחד מהשנייה", ענה פליסיאן לחוקריו. "תוך כדי נשיקות וחירמונים, היא ביקשה ממני לעשות מסאז'".

חוקר: "י' טוענת כי לא היה לה שום עניין אישי ובעל אופי מיני איתך. להיפך, כל העניין שלה היה מקצועי בלבד - לנסות לקבל חלק בייצוג בן המשפחה שלך שעצור בתיק הרצח בפרשת בר-נוער".

פליסיאן: "שקרנית מסריחה. שלוש פעמים היא צריכה לבוא אליי בשביל לייצג את האחים שלי? ראית פעם עו"ד שבא שלוש פעמים לבן אדם בשביל לקחת ייצוג?".

"אמרתי כמו תקליט שבור 'די, די, די"

בסיום התקרית במחסן, הלכה י' לטיפול רפואי בבית חולים. לטענתה, היא כלל לא רצתה להתלונן על פליסיאן, אך כאשר הגיעה המשטרה לבית החולים, וכיוון שמדובר בעבריין הנחשב למוציא לפועל בארגונו של אבי רוחן מפרדס כץ, היא שוכנעה להתלונן.

בעדותה סיפרה כיצד ניסתה להיאבק עם פליסיאן: "הוא תפס אותי בזרועות, משך אותי למיטה ואני אמרתי לו 'יעקב, לא מתאים'", סיפרה בעדותה. "הוא משך אותי למיטה, נשכב עליי ואמרתי לו 'מה אתה עושה, מה אתה עושה?', אני לא יכולתי לזוז. הוא שכב עליי אפילו שהוא יותר נמוך ממני ואני אמרתי לו תפסיק. הוא לחש לי באוזן 'אני רוצה לאהוב אותך. אני מהרגע הראשון רציתי את זה ואני וכל השבוע חלמתי על זה'. הוא ממש נשכב עליי ואני ניסיתי להרים אותו ממני, להדוף אותו. ממש לא הצלחתי. הוא היה ממש כבד עם המשקל שלו עליי. הוא ניסה לנשק אותי. אני הזזתי את הראש והפה שלו היה מסריח מסיגריות וכל הזמן אני אמרתי לו 'די, די, די'".

לטענתה, בשלב מסוים ויתרה, הפסיקה להיאבק ושכבה ללא ניע. "הפסקתי לנסות להרים אותו. פשוט הפסקתי להדוף אותו. פשוט שכבתי שם ולא זזתי כמו מתה", העידה י', ואני לא הפסקתי להגיד כמו תקליט שבור 'די, די די'". לטענתה, על אף הסיטואציה הקשה, היא מספרת כי לא בכתה בפניו של פליסיאן, ורק כאשר יצאה מהמחסן, פרצה בבכי חזק במכוניתה.

במהלך בדיקת הפוליגרף שעשה פליסיאן, הוא נשאל שתי שאלות בלבד, בעלות אופי עמום: "האם אתה משקר שהכנסת את איבר המין שלך לפה של י' במהלך המפגש במחסן?" ו"האם אתה משקר שמרחת קרם על גופה של י' לפני המין במהלך אותו המפגש ביניכם?". שתי השאלות, לטענת ההגנה, סוטות מהחלק המהותי בכל התיק, שהוא עצם האקט של האונס. בשתי השאלות נמצא פליסיאן דובר אמת.

בא כוחו של פליסיאן, עו?ד אבי עמירם מסר בתגובה כי: ?יעקב העמיד את גרסתו לבדיקת פוליגרף משטרתי ונמצא דובר אמת. השאלות חוברו על ידי חוקרי היאחב"ל כהבנתם, מבלי שנעשתה הנחה כלשהי ליעקב. אחת השאלות הייתה האם המתלוננת ביצעה בו מין אוראלי. חומר החקירה נבחן על ידי פרקליטת מחוז מרכז ושתי פרקליטות בכירות, ושלושתן הגיעו למסקנה נחרצת שאין ראיות בתיק לשם העמדה לדין. מעבר לכך חומר החקירה שנמסר למתלוננת לשם ערר מופץ שלא כדין ובאופן מגמתי לכלי התקשורת תוך ניצול העובדה שיעקב מנוע בשלב זה מלעיין בו ולהגיב כהבנתו לטענות המתלוננת".

"ישנן ראיות מובהקות כנגד החשוד"

עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את י', מסר בתגובה לפרסום: "המתלוננת עברה את החוויה המחרידה ביותר שניתן להעלות על הדעת. היא נפלה קורבן לאונס. החלטת פרקליטות מחוז המרכז להימנע מכתב אישום כנגד החשוד הנה החלטה מוטעית לחלוטין מבחינה משפטית ואנושית".

עו"ד חקלאי טען כי ישנן "ראיות מובהקות" המצביעות על אשמו של פליסיאן. בין הראיות, לדבריו, "גרסה אמינה של המתלוננת, חשש עמוק מטעמה לחשוף את שם החשוד בחקירתה הראשונה במשטרה (לו רצתה להעליל עליו - הייתה חושפת את שמו מידית), נכונות לחשוף את שמו אך ורק לאחר מסע שכנועים מצד העובדת הסוציאלית וקצין המשטרה החוקר, עדי ראייה שהבחינו במצבה הנפשי הנורא לאחר האונס, העובדה שנסעה לבית החולים מיד לאחר האונס שעברה, חבלות שנמצאו על גופה אשר תואמות את גרסתה לגבי האונס, סתירות וכזבים בגרסת החשוד במשטרה ומעל הכול: הודאות של החשוד במסגרת חקירותיו כי המתלוננת ביקשה לא אחת שיחדל ממעשיו".

הוא הוסיף: "אין לנו ספק שפרקליט המדינה יקבל את הערר מטעם המתלוננת ויורה על הגשת כתב אישום כנגד החשוד באונס. אנו דרשנו לאחרונה גם מהיועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומפכ"ל משטרת ישראל להורות לחוקרים למצות את חקירת האיומים, ההטרדות, המעקבים והחבלה ברכב שלהם נפלה המתלוננת קורבן מאז העזה להתלונן באומץ כנגד מר פליסיאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully