וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אח הנאשם ברצח בבר-נוער מעורב בחיסול סוכן משטרתי"

"עובדה" חושפת הקלטה של עד המדינה בפרשת הבר-נוער בה הוא מתאר שצפה בסרטון בו נראה יעקב פליסיאן לצד אייל סלהוב בעת חיסולו בשנת 2006. המשטרה: ניסיון להשפיע על המשפט

צילום: באדיבות 'עובדה'

עד המדינה בפרשת הבר-נוער טען שיעקב פליסיאן - אחיו של הנאשם ברצח במועדון - הוא זה שעמד מאחורי חיסול בלתי מפוענח עד היום של סוכן המשטרה אייל סלהוב בחודש אוקטובר 2006 - כך חשף הערב (שני) עמרי אסנהיים בתכנית "עובדה" בערוץ 2. אולם, העדות לא נבדקה בחקירה משום שנחשבה בזמנו על ידי המשטרה כבלתי אמינה. גופתו של סלהוב נמצאה ירויה בפרדס סמוך לפרדס כץ ב-8 באוקטובר 2006. היה זה הרצח השני של סוכן משטרתי באותו החודש, והמשטרה לא הצליחה לפענח את נסיבות המקרים.

עד המדינה טען בחקירה מצולמת, שהגיעה לידי מערכת התכנית, שבמקרה נקלע לביתו של פליסיאן וצפה מחריץ הדלת בסרטון בו נראה כיצד יעקב פליסיאן יורה בראשו של סלהוב – בעלה של אחותו של יעקב. "נכנסתי במקרה לבית של יעקב (פליסיאן) ובמקרה ראיתי דבר שלא הייתי צריך לראות", העיד עד המדינה בהקלטה. "המחשב שלו נמצא בסלון, אז אם אתה פותח את הדלת זה ממש קרוב. פתחתי את הדלת ובמקרה ראיתי את זה", אמר.

לקריאה נוספת:
בשל עבירות תנועה: אח הנאשם ברצח בבר-נוער למאסר
יעקב פליסיאן נמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף
החשוד באונס: יעקב פליסיאן, אחיו של החשוד מהבר-נוער

יעקב פליסיאן-  קרוב משפחתם של החשודים בפרשת הרצח בבר-נוער בדיון בהארכת מעצרו בגין ביצוע אונס, יוני 2013. דרור עינב
"אחרי שתי שניות שמעתי יריות". יעקב פליסיאן/דרור עינב

"אתה ראית את ההקלטה שצילמו שם בשטח?", הוא נשאל על ידי החוקרים, והשיב: "כן, ראיתי את זה בבירור, אייל על הברכיים, מצמידים לו נשק לראש ואני רואה את יעקב פליסיאן עומד בצד. שאלו אותו שאלות. שאלו אותו אם הוא עובד עם המשטרה. אחרי כמה שניות הוא מודה שהוא עם המשטרה, שהוא כן היה סוכן, ואז מפה ועד היריות זה היה בדיוק שתי שניות".

ב"עובדה" נטען שהעד פנה בזמנו למשטרה והציע חומרים בתיק סלהוב – אולם לא ברור מה בדיוק מסר לחוקרים ומה הסתיר מהם. בכל מקרה, במשטרה החליטו לוותר על עדותו, ולטענתו הוא סומן כעד עם בעיית אמינות בשל גרסתו בפרשה זו. משום כך, טוען העד עצמו שוויתרו בתחילה על עדותו גם בתיק הבר-נוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חקירת רצח סלהוב נוהלה ללא דופי"

במשטרה דחו הערב את טענות עד המדינה ומסרו כי "מדובר בכתבה שתכליתה לנסות ולהשפיע באמצעות פרסום מוטה ומעוות על ההליך המשפטי המתנהל בתיק רצח הבר-נוער, תוך קשירתו המלאכותית והמאולצת לסוגיית פרשת המקורות המודיעיניים במחוז מרכז, שפורסמה, מוחזרה ונטחנה עד דק, כולל בתכנית 'עובדה'. פרשה זו נבדקה על ידי גורמים רבים, חיצוניים ופנימיים". עוד נמסר, כי "במגבלות המודיעיניות הקיימות, ראוי להדגיש, כי כל המהלכים המודיעיניים והחקירתיים בתיק רצח סלהוב בוצעו ללא דופי, כחוק ועל פי נהלי המשטרה ובליווי משפטי צמוד לאורך כל התהליך".

פרקליטם של האחים פליסיאן, עו"ד ערן צלניקר מסר בתגובה כי "יעקב פליסיאן אינו קשור בשום צורה לרצח חברו הטוב אייל סלהוב , דבריו של עד המדינה שקריים לחלוטין , אחרי שהמשטרה טרקה לו את הדלת בשל חוסר אמינות. יש לעצור כעת את משפט הבר-נוער שנשען עליו ולפתוח את התיק מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully