וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ט החמקן הסודי שארה"ב מפתחת ב"אזור 51"

בצבא ארה"ב סירבו להתייחס לדיווח הצרפתי שלפיו חיל האוויר האמריקני מפתח מטוס לא מאויש חדש בעל יכולות חמקניות ולוחמה אלקטרונית שייכנס לפעילות מבצעית ב-2015

חיל האוויר האמריקני פיתח תחת מעטה סודיות מטוס ללא טייס (מל"ט) בעל יכולות חמקניות, המיועד לפעילויות ריגול ואיסוף מודיעין. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אמש (שישי) כי המל"ט החמקני החדש ייכנס לשימוש מבצעי ב-2015 וכי הוא מיועד לפעול בטווחים ארוכים. בחיל האוויר האמריקני סירבו להתייחס לדיווח.

על פי הדיווח, המל"ט המכונה RQ-180 נמצא בשלב הבדיקות בבסיס חיל האוויר בנוואדה באזור 51 – שטח צבאי סגור שבו נעשים ניסויים בכלי טיס צבאיים סודיים. בשנות ה-50 של המאה הקודמת נערכו במקום ניסויים במטוס הריגול U2 ואף התפרסמו תיאוריות רבות לפיהן אזור זה קשור לפעילות סודית הקשורה לחייזרים.

עוד בוואלה! חדשות:
"כל התחמושת לנשיאת נשק כימי בסוריה – הושמדה"
תקרית בגבול סוריה: פיצוץ סמוך לכוח צה"ל
"אסיר, חבר ואבא": האיש שהיה הכי קרוב למנדלה

מטוס ללא טייס של צבא ארה"ב במשימה באפגניסטן, ינואר 2010. Kirsty Wigglesworth, File, AP
יכול לשהות באוויר במשך 24 שעות ולטוס למרחק 2,000 קילומטרים. מל"ט אמריקני בפעולה באפגניסטן/AP, Kirsty Wigglesworth, File

כלי הטיס תוכנן ויוצר על ידי חברת נורתרופ גראמן האמריקנית, שפיתחה את ה"גלובל הוק" ואת ה- X-47B- כלי טיס לא מאוישים הנחשבים למתקדמים בעולם. מגזין התעופה "Aviation Week" דיווח כי החברה האמריקנית חתמה בשנת 2008 על חוזה סודי בהיקף שני מיליארד דולרים לפיתוח ה-RQ-180.

במגזין התעופה נכתב כי מדובר בכלי טיס שכנפיו קמורות מעט והן מזכירות כנפי עטלף. בנוסף ליכולות איסוף המודיעין והמעקב שלו, ה-RQ-180 מסוגל להפעיל לוחמה אלקטרונית נגד מטרותיו, יכול לשהות באוויר במשך 24 שעות ולטוס למרחק 2,000 קילומטרים. על פי הדיווחים, יכולות החמקנות של ה-RQ-180 גבוהות מאלה של הדגם הפעיל היום, RQ-170, והוא מסוגל לטוס בגובה רב יותר לזמן ממושך יותר.

בדצמבר 2011 הודה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי איראן מחזיקה במטוס בלתי מאויש של חיל האוויר האמריקני מדגם RQ-170, שיורט על ידי אנשי משמרות המהפכה ברפובליקה האיסלאמית בעת שטס בשמי איראן. אובמה הוסיף כי וושינגטון העבירה בקשה לטהראן להשיב אותו אליה. כלי הטיס הבלתי מאויש הוצג לראווה בטלוויזיה האיראנית. כלי התקשורת באיראן טענו כי מומחי תעופה פועלים לפענוח המערכות שבמטוס הריגול באמצעות "הנדסה הפוכה", ומנסים להפיק מידע מהמחשבים שמצאו בו. לפי מגזין התעופה האמריקני, הדגם החדש, RQ-180, קטן יותר ובעל טווח טיסה קצר יותר מאשר ה-RQ-170.

בתוך כך, דוח שפורסם לפני כחודש גורס כי תקיפות המל"טים של ארצות הברית המיועדות לחסל טרוריסטים מביאות להריגתם של עשרות בני אדם חפים מפשע, וייתכן כי מהוות פשעי מלחמה ועוברות על החוק הבינלאומי. הדוח שפרסם ארגון אמנסטי עוסק בתקיפות המל"טים של ארה"ב בפקיסטן, וממנו עולה כי מספר לא מבוטל של קורבנות חפים מפשע מצאו גם הם את מותם בתקיפות, שנועדו לחסל לוחמים ג'יהאדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully