וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה נחוש להגיב לתוקפנות הציונית בלבנון"

בארגון השיעי ממשיכים להאשים את ישראל בחיסול של בכיר האמל"ח המתקדם חסן א-לקיס. נציגי חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני כינו זאת "מות קדושים", והבטיחו כי "ההתנגדות תימשך"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

חיסולו של בכיר חיזבאללה חסן א-לקיס יהפוך את הארגון לנחוש יותר להגיב ל"תוקפנות של ישראל בלבנון" - כך אמרו היום (שישי) נציגי חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני. את מותו של בכיר האמל"ח המתקדם בחיזבאללה הם כינו "מות קדושים", והבטיחו כי גם אחריו תימשך "ההתנגדות וכל סיכול מטרות התוקפנות הציונית" מצד הארגון השיעי.

העיתון הלבנוני "א-נשרה" דיווח כי בהלווייתו של א-לקיס נכחו בין היתר חבר מועצת השורא של הארגון השיעי, השייח' מוחמד יוזבק, וראש הוועד הפועל של הארגון, האשם צפא א-דין. "דמו של א-לקיס לא נשפך לשווא", הצהיר יוזבק בפתח ההלוויה. "בימים הקרובים יידע כל העולם מי אתה".

כותרות אחרונות בנושא
"ריח של דם": איראן תתיר לחיזבאללה לנקום גם מלבנון?
חיזבאללה מבטיח לנקום: "דמו לא נשפך לשווא"
פרופיל: מי אתה חסן א-לקיס?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכבו של א-לקיס לאחר החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

א-לקיס היה אחד מראשי פרויקט הרקטות של הארגון השיעי. הוא היה אחראי על נושאי המחקר והפיתוח במערך הרקטי וכן על אמצעי לחימה טכנולוגיים מתקדמים. על פי הדיווחים בלבנון, א-לקיס, שהיה מקורב לראש הארגון חסן נסראללה, נורה ביום שלישי סמוך לחצות חמש פעמים בראשו ובצווארו על ידי אלמונים. זאת, בזמן שהחנה את מכוניתו בתוך חניון תת-קרקעי מתחת לביתו בשכונת סנט תרז שבאזור הדאחייה בבירה הלבנונית. בדיווחים נוספים נאמר כי שלושה בני אדם ביצעו את החיסול אחרי שארבו לו בשעה ששב מהעבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בחיזבאללה מאשימים את ישראל - שהכחישה

בחיזבאללה מיהרו להאשים את "האויב הישראלי" בחיסול. "האויב יישא במלוא האחריות על הפשע הפחדני הזה, ועל הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בראשי חיזבאללה", נכתב בהודעה מטעם הארגון. על פי פרסומים בלבנון, ישראל ניסתה לחסל את א-לקיס כבר בשנת 2006 במהלך מלחמת לבנון השנייה, אך נכשלה. בתקרית הפציצו מטוסים ישראליים את ביתו של א-לקיס, שבאותה שעה לא נכח במקום. בנו של בכיר חיזבאללה נהרג באותה תקיפה.

עם זאת, ארגון המכנה את עצמו "חופשיי הסונה בבעלבק" קיבל על עצמו אחריות להתנקשות. בהמשך הפיץ גם ארגון לבנוני בשם "גדודי לוחמי האומה האיסלאמית" הודעה לכלי תקשורת מקומיים לפיה אנשיו אחראים לחיסול, שבוצע כחלק ממבצע "פלישה לפרבר הדרומי" בעיר ביירות. בהודעה נטען כי "הגיבורים הצליחו להסתנן לפרבר הדרומי במטרה להתנקש בא-לקיס, בין האחראים העיקריים לטבח בסוריה".

בישראל הכחישו בצורה גורפת כל מעורבות בחיסול. "לישראל אין קשר לתקרית הזו", אמר דובר משרד החוץ, יגאל פלמור. "ההאשמות האוטומטיות האלה הן רפלקס מולד של חיזבאללה. הם לא צריכים ראיות או עובדות, הם פשוט מאשימים את ישראל בכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully