וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריח של דם": איראן תתיר לחיזבאללה לנקום גם מלבנון?

5.12.2013 / 10:37

בסביבת הארגון השיעי מעריכים שחיסולו של א-לקיס נבע ממחשבה ישראלית שכמו סוריה - גם חיזבאללה לא יגיב לתקיפות בשטחו. אלא שהפעם, סבור מקורב לחיזבאללה, "המציאות אחרת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

האם חיזבאללה מתכנן פיגוע נקמה נגד ישראל בעקבות חיסולו של חסן א-לקיס? עורך העיתון "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה, אמר היום (חמישי) כי הארגון יגיב על חיסולו של הבכיר, שהיה אחראי על האמצעים הטכנולוגיים השונים של הארגון, ובכלל זה המל"טים.

העורך, איברהים אל-אמין, שנחשב למקורב לצמרת חיזבאללה, כתב כי הגורם שהיה לו האינטרס לחסל את א-לקיס, כמו גם את האפשרות להוציא זאת לפועל, הוא ישראל. בעיתון אחר, "א-ספיר", דווקא ניתן רמז לקלות שבה ניתן היה לבצע את החיסול, ודווח כי א-לקיס נע ללא אבטחה ולעיתים נהג לנסוע במוניות.

חיסול בכיר חיזבאללה בלבנון - כותרות אחרונות
חיזבאללה מבטיח לנקום: "דמו לא נשפך לשווא"
פרופיל: מי אתה חסן א-לקיס?
הראיות מובילות לישראל / פרשנות
בכיר חיזבאללה חוסל בביירות: "ישראל אשמה"

אלא שלדברי אל-אמין, חיסולו של "מפקד לוחם", הוא רק חלק מהמלחמה הפתוחה עם "האויב הציוני". "אין זה פלא שזה מה שעשתה ישראל", כתב אל-אמין. הוא רומז כי החיסול קשור לזעם הישראלי על הסכם הגרעין שנחתם בז'נבה בין המעצמות לבין איראן, וכי ישראל מגלה שהמערב פועל בניגוד לאינטרסים שלה ומנסה כעת לחרחר מלחמה במקומות אחרים. "ישראל לא יכלה לצאת להרפתקה מול איראן עצמה", כתב, וציין כי זו הסיבה שבגללה לכאורה בחרה ישראל בגוף אחר - חיזבאללה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובה אינה בהכרח תכלול פיגועים בחו"ל, כתב אל-אמין. זירת החיסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחשבה בישראל היא שאיראן עסוקה בחגיגות ההסכם מול המערב, כתב אל-אמין, שהוסיף עוד כי בירושלים סבורים גם שבשל העובדה שסוריה וחיזבאללה שקועם בענייניהם, עלתה המחשבה כי פעולה כזו תעבור ללא תגובה. לטענתו, ההתעלמות של סוריה מההפצצות הישראליות בשטחה, גרמו למחשבה ישראלית שגם חיזבאללה יתעלם. "אלא שהמציאות מורה על מסקנה אחרת", כתב.

לאחר החיסול, העריכו בכירים לשעבר בקהילת המודיעין הישראלית שדווקא לנוכח היחלשות האפשרות של עימות בין ישראל והמערב לבין איראן בתקופה הקרובה, חיזבאללה דווקא יקבל הרשאה מאיראן להגיב נגד ישראל. התגובה לא תהיה בהכרח בפיגועים בחו"ל, אלא ייתכן שחיזבאללה יגיב ישירות מלבנון. "ריח של דם עולה מהגבול הדרומי, המתינו", חתם אל-אמין וביקש מתומכי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully