וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעיר מהצפון גויס בסוריה כדי לרגל נגד ישראל"

6.12.2013 / 10:34

הותר לפרסום: בן 28 ממגד'ל שמס נאשם שחצה את הגבול ונפגש בסוריה עם מגייסי מרגלים. הוא הספיק להצטלם במדי הצבא הסורי ומסר מידע על פעילות צה"ל, לפני ששב ארצה ונעצר

צילום: ערן גילווארג , עריכה: טל רזניק

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (שישי) כתב אישום נגד ראפת חלבי, צעיר בן 28 ממג'דל שמס, שמואשם במגע עם סוכן זר ובמסירת ידיעות לאויב - כך הותר לפרסום. לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז צפון, חלבי חצה את הגבול לסוריה בספטמבר ויצר קשר עם גורמים מקומיים שגייסו אותו לרגל נגד ישראל. בתום חקירה שניהלו שב"כ והיחידה המרכזית במחוז צפון של המשטרה, נעצר חלבי כשלושה שבועות עם שובו מסוריה. בנוסף, מואשם חברו, מוחמד רומייה בן ה-24, שסייע לו לחצות את הגבול.

לפי כתב האישום, ב-20 בספטמבר הגיעו חלבי ורומייה לגדר הגבול במכוניתם, שם הותיר חלבי את הטלפון הסלולרי שלו, חתך את גדר המערכת וחצה את הגבול. בתום שעתיים של הליכה, הגיע לכפר חד'ר ונפגש עם שיח', שהכיר בינו לבין עיתונאי מקומי. באמצעות העיתונאי הגיע חלבי לאבו עלי - קצין מודיעין של הממשל הסורי בכפר. "אבו עלי ואדם נוסף הביאו את הנאשם לתחנת המודיעין הסורי בסאסא, שם נחקר והתבקש לספק מידע בנושאים שונים הקשורים לישראל, וזאת ביודעו כי בכך הוא מסייע ותורם למודיעין הסורי", נכתב בכתב האישום.

כותרות אחרונות מסוריה
יעלון: "הירי מסוריה לעבר כוח צה"ל היה מכוון"
בתגובה לירי לעבר ישראל: צה"ל השיב באש לעבר סוריה
מתחילת הלחימה: 300 פצועים סורים טופלו בישראל

הגשת כתב אישום נגד חשודים שגויסו בידי סוריה לרגל בישראל בבית המשפט המחוזי בנצרת, דצמבר 2013. ערן גילווארג
חלבי בבית המשפט המחוזי בנצרת, הבוקר/ערן גילווארג

חלבי סיפר בחקירתו כי חצה את הגבול במטרה להתגייס לצבא הסורי, ומסר מידע רב על פעילות של תושבים מהכפרים למען המורדים והפליטים במדינה, וכן מידע בטחוני על תנועות כוחות צה"ל ברמת הגולן ובניית גדר הגבול. "הנאשם נחקר אודות שמות המתנגדים למשטר אסד במג'דל שמס ומסר לחוקר שמות של מתנגדים, וכן הראה לו תמונות שלהם", נכתב. כמו כן, הוא נשאל והשיב לגבי סיורים של צה"ל באזור הגבול ועל הדרך שבעזרתה הצליח לחצותו.

יומיים לאחר מכן, הוא נלקח בידי שני חוקרים למשרדים הסמוכים לבירה דמשק, שם מופעלים סוכנים וסייענים בישראל מטעם סוריה. חלבי ביקש מספר ימים להתארגנות לפני גיוסו לצבא הסורי, ובמהלך ימים אלו התארח בביתו של לואי מרעי, גם הוא תושב מג'דל שמס שחצה את הגבול לפני כשנה והתגייס לצבא הסורי. לפי כתב האישום, הוא שהה במקום יומיים נוספים שבהם הצטלם במדי הצבא הסורי - והחליט לשוב לישראל, ונעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully