וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "הירי מסוריה לעבר כוח צה"ל היה מכוון"

3.12.2013 / 14:45

שר הביטחון סייר ברמת הגולן והתייחס לתקרית אתמול, במהלכה נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל: "חייל סורי החליט לירות לעבר כוחותינו. מי שמפר את ריבונותינו נפגע"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (שלישי) לירי מסוריה לעבר כוח צה"ל אתמול ברמת הגולן, ואמר כי לא היה מדובר בקליעים תועים. "אנחנו יודעים שהירי שבוצע אתמול אל עבר כוחותינו ברמת הגולן הוא ירי מכוון. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. יחד עם זאת, לפי הבנתנו האירוע של אתמול היה נקודתי, של חייל סורי שהחליט לפתוח לעבר כוחותינו באש", אמר יעלון במסגרת סיור שנערך הבוקר ברמה עם אלוף פיקוד צפון יאיר גולן וקצינים נוספים. "צה"ל פעל בצורה מיטבית והגיב אל עבר מקורות הירי. את הריבונות שלנו לא מפירים – ומי שינסה להפר אותה ייפגע", אמר.

עוד בנושא

בתגובה לירי לעבר ישראל: צה"ל השיב באש לעבר סוריה
מתחילת הלחימה: 300 פצועים סורים טופלו בישראל

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בסיור בפיקוד צפון. דצמבר 2013. ערן גילווארג
"מסייעים בהיערכות של האזרחים הסורים לחורף", יעלון בסיור היום/ערן גילווארג

כאמור, אתמול זלגה שוב הלחימה בין המורדים לאנשי אסד לשטח ישראל. רסיסי פצצת מרגמה ששוגרה מסוריה אותרו הבוקר (שני) בשטח ישראל, סמוך למג'דל שמס שבמזרח רמת הגולן. כמעט במקביל, נפתחה אש לעבר כוח צה"ל ליד הגבול - שהשיב אש מנשק קל לעבר מקור הירי. לא היו נפגעים באירוע, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה במטרה הסורית.

במג'דל שמס פעלו כוחות הנדסה קרבית והמשטרה לאיתור נזקי הפצמ"ר, שנמצאו בין שני מבנים בסמוך לתחנת דלק בכפר הדרוזי. באחד מהמבנים נמצא חדר כושר בו היו באותה שעה עשרות בני אדם ובמבנה השני, שנמצא בתהליכי בנייה, עבדו פועלי בניין. "זה קרה בסביבות השעה שמונה וחצי בבוקר. הייתי על המרפסת של המבנה והכנתי לעצמי את הקפה הראשון של הבוקר", סיפר אחד הפועלים במקום, שהיה עד לאירוע. "פתאום שמעתי שריקה של טיל, הרמתי את העיניים וראיתי איך הוא נופל. שמעתי בום אדיר, זה היה מפחיד מאוד, אבל אף שבאזור היו הרבה אנשים, בנס איש לא נפגע".

השר יעלון התייחס גם לסיוע ההומניטרי שמעניקה ישראל לסורים: "אנחנו מסייעים בהיערכות של האזרחים הסורים לחורף, מעבירים לאורך הגבול מזון לתינוקות ומספקים לצד השני את הצרכים הבסיסיים שהוא זקוק להם. הכפרים לאורך הגבול נצורים ואין להם גישה לשום מקום אחר כדי לקבל את הסיוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully