וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהפגנת חרדים בירושלים נגד מעצר סרבן גיוס

לוחם מג"ב נפצע קל ושניים נעצרו בהפגנת מאות חרדים, שמחו על מעצר בחור ישיבה אשר בהוראת רבניו סירב להתייצב בלשכת גיוס. "השלטונות חטפו באישון לילה בחור ישיבה"

צילום: אבי לוטן

מאות תושבי השכונה החרדית מאה שערים בירושלים הפגינו היום (חמישי) בכיכר השבת בשכונה במחאה על מעצר בחור ישיבה, בן 18, שנשפט ל-14 ימי מחבוש כיוון שסירב להתייצב בלשכת הגיוס. המפגינים חסמו לתנועת כלי רכב את הרחובות המובילים לכיכר, יידו אבנים על שוטרים והבעירו פחי אשפה. במהלך העימותים בין המפגינים לבין השוטרים נפצע באורח קל לוחם מג"ב, מפגיעת אבן בראשו. שני מפגינים נעצרו. המשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות שימוש בזרנוקי מים. גורמים חרדים הבהירו כי אף זרם חרדי לא ארגן את ההפגנה האלימה בירושלים.

לקריאה נוספת:
גם בניו יורק: מחאת ענק נגד גיוס חרדים לצה"ל
גיוס החרדים הגדול בתולדות צה"ל: "רגשות חצויים"
מאות חרדים הפגינו למען סרבן שנכלא: "לא נתחייל"

הפגנה במאה שערים , דצמבר 2013. אהרן והב, חדשות 24
הפגנת החרדים בירושלים/חדשות 24, אהרן והב

אתמול הפגינו כ-700 חרדים מול כלא שש, שם עצור בחור הישיבה. בהפגנה נכח מנהיג הציבור הליטאי, הרב שמואל אוירבך, שדוגל בדעה קיצונית לפיה אסור על בחורי ישיבה להתייצב בלשכות הגיוס בשל זימון שקיבלו.

כאשר בחור הישיבה, תושב קריית מלאכי הלומד בישיבה בפתח תקווה, התייצב לראשונה בלשכת הגיוס, הוא הצהיר כי תורתו אומנותו. בלשכת הגיוס ניתן לו אישור להמשיך ללמוד בישיבה לפי הליך שהיה נהוג לפני ביטול חוק טל. בעקבות החלטת בג"ץ להורות על ביטול החוק שהסדיר את גיוס בחורי הישיבות, קיבל הצעיר זימון נוסף ללשכת הגיוס. בהוראת רבניו, המשתייכים לזרם הליטאי-קיצוני של הרב אוירבך, התעלם הצעיר מהזימונים ולא התייצב בלשכת הגיוס. ביום ראשון החולף הגיעו לביתו שוטרים צבאיים ועצרו אותו. כאשר הועבר ללשכת הגיוס בבאר שבע, הצהיר בחור הישיבה כי אין בכוונתו להתגייס, ולכן נשפט לשבועיים מעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה במאה שערים , דצמבר 2013. אהרן והב, חדשות 24
המפגינים הבעירו פחים וחסמו רחובות בירושלים/חדשות 24, אהרן והב

במודעות שהתפרסמו הבוקר ברחבי השכונה החרדית נכתב: "שלטונות הצבא החלו להפעיל הלכה למעשה - עוד בטרם נחקק חוק הגיוס הנודע לשמצה, להטיל אימתם על הנשמעים לקול מרנן ורבנן ומסרבים להתייצב". לדברי מארגני ההפגנה, "השלטונות חטפו באישון לילה בחור ישיבה למרתפי הכלא הצבאי! עתידם הרוחני של צעירי היהדות החרדית כולם, נתון כעת על כף המאזניים, הגיע שעת המבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully