וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו להקלטות מהטבח בקונטיקט: "הם עדיין יורים!"

לאחר מאבק משפטי הותרו לפרסום הקלטות השיחות של אנשי צוות בבית הספר "סנדי הוק" למוקד החירום, במהלך הטבח ב-26 בני אדם. ברקע השיחות המבוהלות ניתן לשמוע צעקות ואף יריות

הקלטות השיחות למוקד החירום האמריקני 911 ביום הטבח בבית הספר "סנדי הוק" בעיירה ניוטאון בקונטיקט פורסמו אמש (רביעי) לראשונה מאז טבח אדם לנזה ב-20 ילדים ובשישה אנשי צוות לפני כשנה. זאת בעקבות מאבק משפטי ממושך של עיתונאים ובראשם סוכנות הידיעות האמריקנית AP לפרסום ההקלטות. המשטרה התירה לפרסום שבע מבין השיחות שהתקבלו מתוך מבנה בית הספר באותו יום והן פורסמו לראשונה באתר הרשמי של העיירה. ברקע השיחות נשמעות צעקות, ואף מספר יריות.

עוד על הטבח בקונטיקט:
חקירת הטבח נסגרה: "המניע לא ידוע"
חודש אחרי הטבח: אובמה הציג תכנית לפיקוח על נשק
האבטחה בבתי הספר בקונטיקט תוגברה

עשרות הרוגים, רובם ילדים, בטבח בבית ספר יסודי בקונטיקט, ארה"ב, 14 בדצמבר 2012. AP
בית הספר "סנדי הוק" ביום הטבח/AP

בהקלטות המצמררות נשמעים אנשי סגל בבית הספר מתחננים לעזרה, ומתקשים לדבר. אנשי מוקד החירום הורו להם לתפוס מחסה, ביקשו מהם לפרט את מה שהם רואים וניסו להרגיע אותם. "מישהו יורה כאן, הם עדיין כאן, עדיין יורים", דיווחה עדת ראייה לנציג המוקד. "הירי נמשך!" הזהיר שוב ושוב מתקשר אחר. "אני שומע ירי כל הזמן". באחת השיחות התבקש המתקשר לנתק את הטלפון על מנת לשמור על ביטחונו.

אחת המורות סיפרה שהיא ותלמידיה שומעים את היריות, אך היא טרם הספיקה לנעול את הדלת. "דאגי שכולם יהיו רגועים, יתפסו מחסה ויתרחקו מהחלונות", הורתה לה המוקדנית. אישה אחרת התקשרה ואמרה שהיא נמצאת בכיתה עם מספר ילדים ושני מבוגרים וכי היא נורתה ברגלה ונפצעה. היא סיפרה כי אין לה דרך לנעול את הכיתה, והמוקדנית הדריכה אותה להפעיל לחץ על הפצע המדמם.

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. AP
אחת המורות סיפרה כי היא מתחבאת עם תלמידיה אך לא הספיקה לנעול את הדלת/AP

בהקלטות שנחשפו ניתן לשמוע את נציגי מוקד החירום של העיירה מתקשרים למשטרה המחוזית ושיחתם אינה נענית במשך זמן רב. על פי דוח החקירה שהוגש בשבוע שעבר השוטרים הגיעו לשטח בית הספר ארבע דקות לאחר הדיווח הראשוני, אולם הגיעו לבניין עצמו לאחר שש דקות משום ששללו חשש מיורה נוסף.

(עדכון ראשון: 22:42)

האזינו להקלטות משיחות החירום ביום הטבח:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully