וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרצח בניוטאון נסגרה: "המניע לא ידוע"

שנה אחרי, חשף משרד התובע המחוזי בקונטיקט את דוח החקירה המלא של הטבח בבית הספר "סנדי הוק". במרכז הדוח, הרוצח אדם לנזה שהיה "אובססיבי לרציחות המוניות"

שנה לאחר הטבח המזעזע בניוטאון שבקונטיקט, בו רצח אדם לנזה 20 ילדים ושישה מבוגרים, פרסם הערב (שני) משרד התובע המחוזי במדינה את דוח החקירה המלא, והצהיר כי החקירה נסגרה באופן סופי. למרות זאת, שאלה אחת נותרה פתוחה: מה היה המניע למעשיו של לנזה, שהתאבד בסוף מסע ההרג. "ייתכן שלעולם לא תהיה תשובה לשאלה הזאת", כתב התובע סטפן סדנסקי השלישי.

על פי הדו"ח, לנזה תכנן בקפידה את מסע ההרג, כולל את התאבדותו שלו, אך החוקרים לא הצליחו להבין מדוע עשה זאת ואפילו לא מדוע בחר דווקא בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בעיר. הם סבורים כי הוא בחר בו פשוט בגלל קרבתו הגיאוגרפית לבית מגוריו. עוד קבע הדוח כי לנזה פעל לבדו ולא שיתף איש בתכניותיו.

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. רויטרס
ייתכן שהרוצח בחר בבית הספר בשל קרבתו הגיאוגרפית למקום מגוריו/רויטרס

דסנסקי המשיך וקבע כי מהחקירה עלה שללנזה היו "בעיות נפשיות חמורות", שמנעו ממנו לקיים חיים נורמליים. כמו כן, הוא היה אובססיבי לרציחות המוניות, כמו הטבח בבית הספר קולומביין בקולורדו בשנת 1999.

התקשורת האמריקנית חיכתה בדריכות לדו"ח שפורסם היום, כיוון שמעט מאוד מפרטי החקירה פורסמו עד כה. תיק החקירה של המשטרה נותר עדיין חסוי, וסוכנות הידיעות אי.פי מנהלת מאבק משפטי לחשיפת השיחות למוקד המשטרה בבוקר הטבח.

תושבי ניוטאון קונטיקט מתייחדים עם זכר קורבנות הטבח בבית הספר בעיר. AP
האבל בניוטאון, בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully