וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 24 שעות - 3 תאונות בצה"ל: "בנס איש לא נהרג"

4.12.2013 / 19:22

בשלוש תאונות ג'יפים ביממה האחרונה נפצעו בסך הכל חמישה חיילים באורח קל-בינוני. באחת התאונות חלק מהחיילים שישבו ברכב הממוגן לא היו חגורים. הצבא חוקר את הנסיבות

שלושה כלי רכב של צה"ל התהפכו ביממה האחרונה – ובנס נמנעו אסונות כבדים. המקרה האחרון אירע היום (רביעי) בשעות הצהריים במהלך אימון של חטיבה 401 של חיל השריון בבסיס צאלים. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי נהג הרכב החנה את הג'יפ מסוג "סופה 3" סמוך לצוק. הוא השאיר את הרכב בהילוך נסיעה והרים את המעצור הידני. לפתע, החל הג'יפ להידרדר לתהום והתהפך. למרבה המזל, לא היו חיילים ברכב.

עוד חדשות בנושא צבא וביטחון:
אישום: חייל הפיץ תמונה חושפנית של חיילת עמה שכב
רצח החייל עדן אטיאס בעפולה: 6 חשודים נוספים נעצרו
הקצין שכמעט איבד את ראייתו זכה לתעודת הוקרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרבה מזל, לא היו חיילים בפנים. הג'יפ שהתהפך היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע השני התרחש לפנות בוקר לאחר שנהגת ג'יפ מסוג "דוד" איבדה את השליטה על ההגה מסיבה שאינה ברורה בזמן נסיעה על הציר ההיקפי של היישוב עטרת שבדרום השומרון. הג'יפ נפל לתהום בעומק של ארבעה מטרים ונעצר הפוך על הגג. בדרך נס, הסתיים האירוע עם שני חיילים פצועים באורח קל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני חיילים נפצעו באורח קל. הג'יפ שהתהפך לפנות בוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקרה השלישי התרחש אתמול בבוקר בעת שנהג רכב ממוגן מסוג "זאב" של חטיבת גבעתי בגזרת אוגדת יהודה ושומרון ניסה להאט וגילה תקלה חמורה בבלמים. משלא הצליח לבלום, הוא החליט בקור רוח להתנגש במעקה בטיחות. הרכב הממוגן פרץ את המעקה, הידרדר לשוליים והתנגש בעצים. חלק מהחיילים שישבו בפנים לא היו חגורים וכתוצאה מכך שלושה מהם נפצעו באורח קל-בינוני. שניים מהם שברו את עצם הבריח והשלישי סובל ממכות יבשות. השלושה פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ואשפוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיילים הפצועים אושפזו בבית החולים. הרכב הממוגן שהתהפך אתמול באוגדת יו"ש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי מסר בתגובה לאירועים: "חיילים לא היו חגורים בחגורות בטיחות ויכולים היו להיהרג. מדובר בנס של חנוכה. כל התאונות מתוחקרות והלקחים שלהן יופצו בכל הצבא". גורם צבאי אמר הוסיף כי "כחלק מתכנית שנבנתה על ידי מחלקת בטיחות ובקרת איכות בזרוע היבשה, ניכרת ירידה של כ-47% במספר ההתהפכויות בשנתיים החולפות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בבטיחות בדרכים ערך עליון ומשקיע מאמצים רבים להפיק לקחים וללמוד מכל אירוע על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. נדגיש כי אין כל קשר בין המקרים וכל אירוע תוחקר פרטנית על ידי מפקדי היחידות".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully