וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייל הפיץ תמונה חושפנית של חיילת עמה שכב"

4.12.2013 / 17:05

לטענת הפרקליטות הצבאית החיילת שלחה לחייל את תמונתה, אך מיד ביקשה שימחק אותה. בכיר בצה"ל אמר שמדובר בתופעה: "מסבירים לחיילים שעליהם להתנהג ברשת כמו במרחב הציבורי"

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד חייל בשירות סדיר בדרגת רב-טוראי, המייחס לו פגיעה בפרטיות של חיילת. מכתב האישום עולה כי הנאשם קיבל מחיילת עמה קיים יחסי מין תמונה חושפנית שלה. מספר שעות לאחר מכן, פנתה החיילת אל הנאשם בבקשה למחוק את התמונה ולא להעביר אותה לאף אחד אחר מחשש שתיגרם לה מבוכה.

על פי כתב האישום, למרות בקשת של החיילת, החליט הנאשם לא למחוק את התמונה ואף שלח אותה למספר רב של אנשים. מעשיו של החייל נחשפו והובילו לחקירת מצ"ח שבסופה החליטה הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה שמהותה פרסום תצלומו של אדם ברבים, באופן שיש בו כדי להשפילו או לבזות.

לקריאה נוספת:
צה"ל מציג: המלחמה בחיילות המתערטלות
אישום: חייל אנס חיילת בבסיס, חברו הפיץ תיעוד
חשד: צילמו את המדריכות בפנימייה הצבאית בעירום והפיצו

לאחרונה מתמודד צה"ל עם מספר רב של אירועים דומים, בהם מתגלות תמונות של חיילים וחיילות במצבים אינטימיים ומביכים שחלקן צולמו במודע והופצו ברבים בניגוד לרצונם, וחלקם צולמו בחשאי מבלי ידיעתם והופצו. באחד המקרים נחשד חייל מיחידת עילית שצילם חיילות ערומות במקלחת מבלי שהבחינו בו והפיץ את התמונה ביחידה. רק לאחר שהפצת התמונות הובאה לידיעת המפקדים הועבר המידע למצ"ח שפתחה בחקירה.

קצין בכיר באכ"א התייחס לנושא לאחרונה ואמר כי צה"ל מנסה להילחם בתופעה אך המקרים מתרבים בשל השימוש הגובר במכשיר הסלולר והרשתות החברתיות כולל תוכנת "ווטסאפ". "אנחנו מנסים להסביר לחיילים כי מצופה מהם להתנהג ברשת האינטרנט ובמכשיר הסלולר כמו במרחב הציבורי", אמר הבכיר. "הפקודות של הצבא חלות גם במקרה הזה ולכן אין הוא יכול לבזות, להעליב או להשפיל חיילים וחיילות".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully