וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: המלחמה בחיילות המתערטלות

14.7.2013 / 14:40

בצה"ל מנסים לעצור את שטף תמונות החיילות המתערטלות והקימו ועדה שתבחן דרכי התמודדות, כולל נקיטת הליכים פליליים במקרים שבהם תהיה חדירה לפרטיות של המצולמות

התהודה הרבה שעוררו, בארץ ובעולם, תמונותיהן של חיילות צה"ל המתערטלות, הובילה את ראשי הצבא לנסות לצמצם את התופעה השנויה במחלוקת, אשר הסעירה את הרשתות החברתיות ואת כלי התקשורת המובילים בעולם. מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה באחרונה לקצין הנדסה ראשי, תת-אלוף יוסי מורלי, לבצע עבודת מטה בעניין, במהלכה ירכז מורלי נציגים בכירים מכלל החילות, האגפים והזרועות בצה"ל, כדי למצוא כלים מתאימים להתמודדות עם התופעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוררו סערה ברשת. חיילות צה"ל מתערטלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצה"ל מתייחסים ברגישות למקרים שנחשפו בכלי התקשורת, בהם חיילות צה"ל תיעדו עצמן מתערטלות והפיצו את התמונות ביניהן ברשתות החברתיות. בחלק מהמקרים התמונות הועלו לרשתות חברתיות, ללא הסכמת החיילות, והופצו בקרב גולשים רבים. בצבא מחלקים את ההתמודדות עם התופעה לשניים – טיפול בפן הערכי-מוסרי של המעשים וכן אכיפה בתחום הפלילי. במקרים שבהם תהיה חדירה לפרטיות של המצולמות, או המצולמים, בצבא ינקטו יד קשה תוך שימוש בפקודות צה"ל, ועד כדי העמדה לדין פלילי. בפן הערכי-מוסרי, יידרשו חברי הועדה בראשות תא"ל מורלי לבחור בדרכי פעולה. עד כה מדובר על תחום ההסברה שיכלול בניית מערכי שיעור, הרצאות מפקדים ובחינה של הפקת קמפיין על המשמעויות העתידיות של צילום והפצת תמונות ברשת שעשויות לפגוע בחיילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תופעת החיילות שמצטלמות בעירום להנאתן צברה תאוצה בחודשים האחרונים. בחלק מהמקרים חיילים הפיצו באמצעות טלפונים ניידים תמונות של חיילות המתועדות מקיימות יחסי מין כשעל גופן שמות של יחידות צבאיות. בחלק מהמקרים חיילות הצטלמו בעירום מלא כשהן עטופות בדגלי יחידות צבא שונות או עונדות סמלי יחידה על גופן העירום. בקרב חיילים ומפקדים אף הופצו תמונות שזכו לכיתובים "המיטב" ו"הלהיטים". כמה חיילים תיעדו עצמם ב"גרסה גברית" לתמונה שצילמו חיילות מבסיס צבאי בנגב, שבה הן אחזו בכלי נשק כשהן עירומות למחצה. התופעה שצה"ל מנסה להתמודד עמה רשמה כמה שיאים שליליים ומכוערים שגבלו בפלילים. חייל מנהלה מיחידת שלדג נעצר כיוון שצילם חיילות שהתקלחו והפיץ אותן בין אנשי קבע ביחידה. מפקדים שידעו על המקרה אך לא דיווחו עליו זומנו לחקירה במצ"ח. במקרה אחר הציע חייל למכירה תמונות של חיילות מתערטלות שטרם פורסמו בפומבי או הועלו לרשת.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות אירועים נורמטיביים בצה"ל הוקמה ועדה בזרוע היבשה בראשות קצין בדרגת תת אלוף. הוועדה מקיימת עבודת מטה נרחבת בנושא השתתפות מפקדים מכלל זרועות ואגפי המטכ"ל. מסקנות הוועדה יוצגו לכשתסתיים עבודתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully