וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "צוות צרפתי יקבע כי ערפאת לא מת מהרעלה"

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הצוות הגיע למסקנה שיו"ר הרשות לשעבר מת מזיהום שפשט בגופו. רק היום טען בכיר פלסטיני: "בקרוב נחשוף את שמות האחראים לרצח"

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בשר הדתות הפלסטיני מאשים את ישראל ברצח ערפאת, מוקדם יותר החודש)

מומחי צוות חקירה צרפתי שמונה לבדוק את סיבת מותו של יו"ר הרשות לשעבר, יאסר ערפאת, עומדים לקבוע כי סיבת מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר היא זיהום כללי שפשט בגופו. כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מפי מקור המקוב לחקירה. הדו"ח הפתולוגי לא מתייחס ישירות להאשמה הנשמעת לעתים קרובות מפי גורמים ברשות לפיה ישראל אחראית למותו של ערפאת, והורתה על הרעלתו באמצעות פולוניום.

עוד על חקירת מותו של ערפאת
בכיר ברשות: בקרוב נחשוף את האחראים למות ערפאת
"רמות חריגות של רעל רדיואקטיבי בגופתו של ערפאת"
שר פלסטיני: היהודים הרעילו את ערפאת - כמו את מוחמד

יאסר ערפאת, נובמבר 2013. רויטרס
"סבל מזיהום בגופו". ערפאת/רויטרס

רק היום האשים בכיר פלסטיני את ישראל שוב ברצח ערפאת. תאופיק טיראווי, לשעבר ראש המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית, ויועץ ביטחוני לאבו מאזן, אמר כי ינקוב בקרוב בשמות האנשים שאחראים לטענתו למותו של ערפאת. טיראווי חוקר את מותו הפתאומי של ערפאת בשנת 2004, שאירע בזמן מצור ישראלי שהוטל על לשכתו ברמאללה. ערפאת הורשה אז לטוס לבית חולים צבאי בצרפת שם נאבקו הרופאים על חייו במשך מספר שבועות, ולבסוף מת. פלסטינים רבים מאמינים כי ישראל הייתה מעורבת במוות, אך בירושלים הכחישו זאת בתוקף.

"אני מבטיח שמסיבת העיתונאים באה תהיה גם האחרונה, ותשפוך אור על כל המעורבים בקנוניה" אמר טיראווי, שעומד בראש צוות החקירה, לתקשורת הפלסטינית. "אנחנו בעיצומן של 15 הדקות האחרונות של החקירה". דגימות מגופתו של ערפאת הוצאו מקברו ונשלחו לבדיקת מעבדה בשוויץ, שם סברו המומחים שדווקא מדובר בהרעלה. נציגי המעבדה אמרו כי עצמותיו של ערפאת הכילו כמות לא טבעית וגבוהה של פולוניום, איזוטופ רדיואקטיבי קטלני. במעבדה נטען כי יש בכך "תמיכה מסוימת" לטענה לפיה ערפאת הורעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully