וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר פלסטיני: היהודים הרעילו את ערפאת - כמו את מוחמד

12.11.2013 / 23:40

שבוע לאחר פרסום הדוח השוויצרי שקבע כי הראיס ככל הנראה הורעל למוות, רמז שר הדתות של הרשות הפלסטינית כי היהודים הם האחראים לכך. "עמוק בפנים כולנו יודעים מי הרג אותו"

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

ההסתה ברשות הפלסטינית נגד יהודים מחריפה: שר הדתות של הרשות הפלסטינית, מחמוד הבאש, רומז כי היהודים הרעילו את יו"ר הרשות לשעבר, יאסר ערפאת, כשם שהרעילו את הנביא מוחמד. הבאש נשא ביום שישי שעבר דרשה שפורסמה הערב (שלישי) על ידי מכון המחקר "מעקב אחר התקשורת הפלסטינית", בראשות איתמר מרכוס. בדרשה, יצר הבאש הקבלה בין מותו של ערפאת לבין ההרעלה לכאורה של הנביא מוחמד בידי אישה יהודייה משבט חייבר.

לדברי הבאש, "אין שום ספק שערפאת נרצח ואנו יודעים מי הרג אותו". הוא סיפר על מותו של ערפאת ואמר "הם הרגו אותו (מבלי להשתמש במילה "יהודים") כשם שהרעילו את שליחו של הנביא". הבאש סיפר על חדית' (ציטוטים לכאורה ממשנתו של הנביא מוחמד) שבו סיפר לאשתו עיישה על ערש מותו, כי "אני חש באותו כאב שחשתי כאשר אכלתי את הרעל מחייבר". הבאש הוסיף שהנביא המשיך להרגיש את הכאב עד למותו. הבאש פנה ל"שהיד" ערפאת ואמר: "אתה יכול להיות רגוע כי מתת באותה דרך שבה הרגו את שליח האל (מוחמד)... עמוק בפנים כולנו יודעים מי הרג אותו".

יאסר ערפאת נואם, ועידת דרבן הראשונה נגד גזענות, דרום אפריקה, אוגוסט 2001. AP Photo/Jose Goitia, AP
ברשות מאשימים את ישראל במותו. ערפאת/AP, AP Photo/Jose Goitia

בשבוע שעבר פורסמו תוצאות בדיקת גופתו של ערפאת שנערכו בשוויץ. להערכת צוות המומחים השוויצרי, בגופתו נמצאה רמת פולוניום גבוהה פי 18 מהרגיל. בדוח, שאורכו 108 עמודים ופורסם ברשת "אל-ג'זירה", המומחים טענו כי הם בטוחים בכ-83% כי יו"ר הרשות הורעל.

לעומת זאת, מומחים רוסים – שבדקו גם הם את הגופה - הפריכו את הטענה לפיה מנהיג הרשות הפלסטינית לשעבר הורעל. בדוח בן 15 עמודים של הסוכנות הרפואית והביולוגית הפדרלית של רוסיה, צוין כי "תוצאות המחקר יכולות להיות קשורות לטווח הזמן המשמעותי שעבר מרגע החדרת הפולוניום לכאורה לגופו של ערפאת ועד לביצוע הבדיקות".

ברשות הפלסטינית מיהרו לאמץ את העמדה השוויצרית. שר המשפטים הפלסטיני, עלי מוהנא, אמר במסיבת עיתונאים ברמאללה ביום שישי כי "אנחנו ממשיכים לחקור כדי לאשר את כל הפרטים". ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, תאופיק טיראווי, טען במסיבת העיתונאים כי התבטאויותיהם של בכירי ישראל לפני המוות "מוכיחות שהם מאחורי ההתנקשות".

עוד בנושא:
מומחים קבעו: "קרוב לוודאי שערפאת הורעל למוות"
הפלסטינים דורשים חקירה בינלאומית ל”רצח” ערפאת
ערפאת הורעל? בישראל דוחים: ”אולי קרוביו עשו זאת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully