וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדד הסבל": הבולגרים אומללים, הישראלים מאושרים

רק 4% מהנשאלים הישראלים בסקר "גאלופ" השיבו כי הם סובלים. בולגריה "מנצחת" בפעם השלישית ברציפות עם 39%, ואיראן במקום ה-5. המסקנה: הכי כדאי לגור בסקנדינביה - או בלוב

הישראלים שמחים – וגם עקביים. סקר שפרסם היום (שני) מכון הסקרים הבינלאומי "גאלופ" ממקם את ישראל במקום נמוך למדי ב"מדד הסבל", בתוצאות סקר שבו התבקשו אנשים ממדינות שונות בעולם לענות האם הם סובלים בחייהם. זאת בהמשך לתוצאות המעודדות מספטמבר האחרון, אז עלה מדוח האושר העולמי של המכון לכדור הארץ של אוניברסיטת קולומביה כי ישראל נמצאת במקום ה-11 ב"מדד האושר", מתוך 156 מדינות.

עוד סקרים מעניינים:
נפלא פה: ישראל במקום ה-11 במדד האושר העולמי
רוב הישראלים נחשפו לעישון סמים קלים - סקר מהדורת וואלה!
הסטודנטים בארץ עובדים יותר - ומרוויחים פחות

הפגנת סטודנטים בבולגריה, נובמבר 2013. Valentina Petrova, AP
בראש הטבלה. הפגנת מחאה חברתית בבולגריה, החודש/AP, Valentina Petrova

הסקר נערך ב-2012 בקרב אזרחים מ-143 מדינות, והנשאלים השיבו האם הם "משגשגים", "נאבקים" או, למרבה הצער, "סובלים". מבין הנשאלים הישראלים בסקר רק 4% השיבו כי הם סובלים. לשם ההשוואה, בבולגריה, שם אחוז "הסובלים" הוא הגבוה ביותר, השיבו כך 39% מהנשאלים. זוהי השנה השלישית ברצף בה מגיעה המדינה הסובייטית לשעבר לראש הטבלה. מוקדם יותר החודש הביעו האזרחים בבולגריה את חוסר שביעות הרצון שלהם כשקיימו מספר הפגנות המוניות על רקע חברתי בבירה סופיה. מדינות נוספות שהגיעו למקום גבוה במדד הן ארמניה (37%), קמבודיה (34%) והאיטי (32%).

אל המקום החמישי הגיעה איראן עם 31%, שאזרחיה ככל הנראה מרגישים היטב את השפעת הסנקציות שהוטלו בשנים האחרונות על הרפובליקה האיסלאמית. למרות המצב הטוב של הישראלים, תמיד אפשר לשאוף ליותר. בין המדינות שהצליחו להגיע לאחוז בודד של "סבל" נמצאות איסלנד, קטאר, שוודיה ונורווגיה. גם דנמרק נמצאת במקום נמוך בטבלה, עם 2% בלבד, יחד עם הולנד, קנדה ואוסטרליה. כצפוי, רוב המדינות שבהן נרשמה שביעות רצון גבוהה הן מפותחות ועשירות, אולם היו גם הפתעות, כמו ניגריה, ונצואלה ולוב שבכל אחת מהן נרשמו 2% בלבד של נשאלים סובלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully