וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו שחם בפתיחת משפטו: "המקום לברר את האמת"

1.12.2013 / 10:17

שנה וחצי לאחר התפוצצות הפרשה, יחל היום הניצב בדימוס, שנאשם בעבירות מין, במשימה לטיהור שמו. בפרשה במרכזה עומד שחם, מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

משפטו של ניצב (בדימוס) ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים הנאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה, החל הבוקר (ראשון) בבית משפט השלום ברמלה. בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש אוקטובר האחרון נכתב כי שחם "ניצל את תפקידו, מעמדו ונסיבות היכרותו עם השוטרות, כמנוף ליצירת סיטואציה אישית ואינטימית, במהלכה ביצע עבירה של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטריד מינית שוטרת תוך ניצול מרות וכן ביצע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות".

במהלך הדיון לא הוקרא כתב האישום נגד שחם. זאת, משום שפרקליטיו ביקשו דחייה להשלמת חומרים, ולשם הגשת כתב כפירה. הדיון יתחדש בסוף חודש פברואר. בתום הדיון בבית המשפט היום, אמר שחם, שיצא מלווה בבתו: "דחיתי את הסדר הטיעון שהוצא לי כי אני סבור שהמקום לברר את האמת הוא כאן בבית המשפט. גם העדים שאולצו לשקר יצטרכו לומר פה את האמת". פרקליטו של שחם, עו"ד בועז בן צור, אמר כי "התהליך צריך להיות ממושך. לטעמי, לא נעברה כל הפרת אמונים. אנחנו בטוחים שבסופו של דבר בית המשפט יגיע למסקנה שהתזה שעליה בנוי התיק שגוי". בנוגע להטרדות המיניות המיוחסות לשחם אמר בן צור, ש"מדובר על פי ידיעתו על מקרה אחד של שליחת מסרון, שגם הוא לא נכון".

פרשת ניסו שחם - כותרות אחרונות:
דנינו ואהרונוביץ' החליטו: ניסו שחם יפוטר
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים
תנ"צ אדרי הורשע שלא דיווח על ניסו שחם וההטרדות

ניסו שחם בפתיחת משפטו בבית משפט השלום רמלה. דצמבר 2013. יותם רונן
קשרים אינטימיים בעלי אופי מיני. ניסו שחם לאחר הדיון, הבוקר/יותם רונן

הפרשה נחשפה ביולי 2012 נוכח עדויות שהצטברו נגד שחם. בעקבות חקירה סמויה שנערכה במחלקה לחקירות שוטרים, הוא נחקר באזהרה בפרשה. ארבעה חודשים מאוחר יותר הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים לפרקליטיו דאז כי בכפוף לשימוע נשקלת אפשרות להגיש נגדו כתב אישום. בעקבות הליך שימוע ממושך אשר כלל כמה דיונים עם פרקליטיו הוגש כתב האישום נגד ניצב שחם.

כתב האישום, אשר הוגש בהמשך לסדרת דיונים שנערכו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ובלשכת פרקליט המדינה, מתאר כיצד במהלך שירותו כקצין בכיר במשטרת ישראל בתפקידים פיקודיים בכירים, יצר ניצב שחם קשרים אינטימיים ובעלי אופי מיני עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילאים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו - "בניגוד לחובות ולכללים החלים עליו כעובד ציבור וקצין משטרה בכיר". לפי מח"ש, ניצב שחם לא נמנע מלקבל מעת לעת החלטות בעניינן של אותן שוטרות, תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים ותלוי במוצא פיהן לשמירת סוד היחסים. בנוסף, מפרט כתב האישום עבירות נוספות של מעשה מגונה בשוטרת, בלא הסכמתה, הטרדה מינית של שוטרת אחרת תוך ניצול מרות וביצוע מעשה מגונה בשוטרת נוספת תוך ניצול מרות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"קשרים חריגים"

על פי כתב האישום, "הקשרים החריגים" בין ניצב שחם לשוטרות הזוטרות כללו "התקשרויות טלפוניות אינטנסיביות, מפגשים מיניים מזדמנים וקשר אינטימי מתמשך", שהתקיימו הן במהלך שגרת העבודה - לעתים במשרדו של שחם, ברכב או במתקנים משטרתיים, והן מחוצה לה, בביתו הפרטי, בבית אמו ובמקומות שונים בארץ.

לפני כחודשיים הודיעו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, על החלטתם לפטר את ניצב שחם. גורמי המשמעת והיועץ המשפטי למשטרה בחנו את שאלת המשך שירותו של שחם, והחליטו כי בשל חומרת כתב האישום ונסיבות האירועים המיוחסים לקצין יש מקום להמליץ על פיטוריו. לאחר בחינת חוות הדעת, החליט דנינו לאמצה ולהמליץ לשר לביטחון אהרונוביץ' לפטר את שחם.

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully