וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: בכירים ישראלים ביקרו בירדן

29.11.2013 / 0:18

בביקור דנו הבכירים עם גורמים בממלכה בשורת סוגיות אזוריות. זאת, על רקע חשש משותף מהישגיה הדיפלומטיים של איראן ודאגה מהמצב בסוריה. בנוסף, דנו במו"מ המדיני עם הפלסטינים

משתפים פעולה מול איומים משותפים: גורמים בכירים בישראל ביקרו השבוע בירדן והתייעצו עם גורמים בכירים בממלכה על סוגיות אזוריות. הביקור, עליו דווח לראשונה בחדשות ערוץ 10, נערך ביום שלישי האחרון, כ-48 שעות בלבד לאחר שנחתם ההסכם בין איראן למעצמות בז'נבה. את הביקור הוביל היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן.

לאחרונה התרבו הדיווחים על כך שישראל מהדקת את קשריה הביטחוניים עם חלק עם חלק ממדינות ערב, על רקע חשש משותף מהישגיה הדיפלומטיים של איראן. הביקור השבוע יכול להתפרש כסימן נוסף לכך, אם כי יש לציין שביקורים של גורמי ביטחון בכירים בירדן נערכים באופן קבוע. ירדן אף גובלת בסעודיה, אויבתה הגדולה ביותר של איראן בעולם הערבי, ואחת המדינות הערביות שעל פי דיווחים שונים, התקרבה לישראל על הרקע הזה.

לקריאה נוספת:
תה מתוק ו"מיין קמפף": ביקור ידידותי בעמאן
בקיץ: ניצני מרד אזרחי בירדן
דעה: 19 שנות שלום עם ירדן - תחושת החמצה והזדמנויות לרוב

ירדן וישראל שותפות גם בדאגתן המשותפת מהמצב בסוריה, בשל העובדה שלשתי המדינות גבול משותף עם המדינה השסועה. ירדן קלטה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה מאות אלפי פליטים מסוריה, שמערערים את היציבות במדינה. בנוסף, ירדן תומכת במשא ומתן הישראלי-פלסטיני, ורואה אינטרס חיוני במציאת פיתרון לסכסוך. בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לידיעה אודות ביקור הבכירים הישראלים במדינה השכנה.

היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, אמור לערוך בימים הקרובים שני ביקורים נוספים על רקע חתימת ההסכם בז'נבה - האחד בגרמניה, שם ייפגש עם בכירים במשרדי החוץ והביטחון במדינה, ובשני בארה"ב, שם ידון עם בכירים בממשל בתיאום מהלכים לקראת המשא ומתן על הסכם קבע עם איראן.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:18)

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • עמאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully