וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעין המצלמה בסוריה: פצמ"ר נוחת סמוך לילדים

26.11.2013 / 20:25

סרטון שמועד צילומו עדיין אינו ברור מתעד ראיון עם הילדים בפאתי דמשק, שנקטע בפתאומיות עם נחיתת הפצצה. עוד לפני כן הספיק אחד הילדים לספר: "ראיתי שישה טילים"

רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

על רקע הגישושים לקראת שיחות שלום, עלה היום (שלישי) לרשת סרטון הממחיש את המציאות האיומה השוררת בסוריה. בסרטון נראים ילדים בפאתי דמשק מתראיינים בפני מצלמה, כאשר לפתע נוחתת פצצת מרגמה ממש בסמוך אליהם. לא ברור מתי בדיוק צולם הסרטון ומיהם הילדים המצולמים בו.

עוד לפני שנקטע הראיון, הספיק אחד הילדים לספר על מקרה דומה לו היה עד. "הייתי בעיר חזה וראיתי שישה טילים שנוחתים קרוב למקום שבו עמדתי", סיפר. "אני וחברים שלי היינו בחווה, וכשהטילים נחתו על החווה, דוד שלי הגיע, אחז בנו, ורץ".

עוד על המתרחש בסוריה:
המורדים הסורים הודיעו: מחרימים את ועידת השלום
המשבר בסוריה: "יותר מ-11 אלף ילדים נהרגו במלחמה"
עדות מחרידה מסוריה: "צלפים מיירטים נשים בהריון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים המבוהלים לאחר נפילת הפצצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע נחשף דוח ובו נתונים כואבים במיוחד אודות מצב הילדים במדינה השסועה. על פי הדוח, שחובר על ידי קבוצת חוקרים בבריטניה - על בסיס נתונים שנאספו על ידי ארגוני זכויות אדם בסוריה, 11,420 ילדים ובני נוער נהרגו מאז פרצה מלחמת האזרחים במדינה לפני כשלוש שנים.

על פי הדוח, שמתבסס על נתונים שנאספו בין חודש מרץ 2011 לבין חודש אוגוסט 2013, רוב הילדים נהרגו בפיצוצים שאירעו בשכונת מגוריהם. מספר הילדים ההרוגים הרב ביותר נרשם בעיר חלב, שם כ-2,223 ילדים קיפחו את חייהם במהלך הקרבות (20% מסך הילדים ההרוגים). כמו כן, בחומס נהרגו 1,817 (16%), באידליב 1,584 (14%), בדרעא 1,134 (10%) ובדמשק 749 (כ-6%). לאור הממצאים הקשים, מחברי הדוח מגדירים את מצבם של הילדים בסוריה "אסון", וקוראים לכל הצדדים הנלחמים לחדול מלתקוף אזרחים חפים מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully