וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי על טוהר מידות במשטרה אולץ לפרוש בשל מרמה

25.11.2013 / 11:40

במסגרת הסכם שהושג בבית הדין המשמעתי של המשטרה, ראש מדור "משטר ונוהג" עזב את תפקידו בתמורה לכך שלא יועמד לדין. הוא נחשד שהזמין שעוני קיר יקרים במקום ציוד משרדי

סנ"צ ארז שעיבי, ראש מדור משטר ונוהג, האחראי על טוהר המידות במשטרה נאלץ לעזוב את תפקידו בשבוע שעבר. הסיבה: בית הדין המשמעתי של המשטרה הגיע עמו להסדר לפיו הוא יפרוש מרצון, ובתמורה הוא לא יועמד לדין בגין עבירות של התנהגות שאינה הולמת קצין. לפי האישומים נגדו, החליט שעיבי להזמין למשרדו שעוני קיר בשווי של אלפי שקלים, זאת במקום ציוד משרדי לטובת המדור.

התיק נגד שעיבי נפתח בשנת 2011. באותה העת, התקבלה במשרדי מחלקת חקירות שוטרים תלונה לפיה שעיבי ביצע שורה של עבירות מרמה, במסגרתן החליט לכאורה להשתמש במשרתו לתועלתו האישית. חקירת מח"ש שנמשכה תקופה ארוכה, העלתה כי שעיבי, האחראי בין השאר על נהלי המשמעת של כלל אנשי המשטרה, פנה לספק ציוד משרדי וביקש להזמין מכתביות לטובת שימוש המשטרה. עם זאת, כחלק מן ההזמנה, החליט שעיבי על דעת עצמו להמיר חלק מההזמנה לטובת שעוני קיר בשווי רב. חקירת מח"ש לא העלתה כי שעיבי הזמין את אותם השעונים לשימושו האישי, אך כיוון שמדובר בקצין בדרגה גבוהה, החליטו במח"ש להמליץ לבית הדין המשמעתי להעמידו לדין.

שוטרים , דצמבר 2011. עומר מירון, עומר מירון
"מעשיו אינם מגבשים עבירה פלילית"/עומר מירון, עומר מירון

בשבוע שעבר, לאחר בחינה ארוכה של התיק, החליט בית הדין המשמעתי להגיע עם שעיבי להסדר. בתמורה למחיקת ההליך, יפרוש שעיבי מהמשטרה והתיק נגדו ייסגר. עם זאת, בימים אלה נחקרת תלונה נוספת נגד שעיבי, בחשד לאלימות במשפחה. אך במח"ש ציינו כי מדובר בתלונות הדדיות, שכן גם שעיבי עצמו הגיש תלונה נגד אשתו.

ממח"ש נמסר בתגובה כי: "בשנת 2011 חקרה מח"ש אירוע בו היה מעורב סנ"צ ארז שעיבי. החקירה העלתה כי שעיבי פנה לספק ציוד משרדי של המשטרה וביקש להמיר ציוד מסוג אחד בסוג אחר, וזאת ללא שהורשה לעשות כן. כפועל יוצא במקום לרכוש עשר יחידות של מכתביות משרדיות הוא רכש שעונים לשימוש משרדי, בלא שנטל מאומה לכיסו האישי".

"בחינה משפטית של מעשי החשוד במח"ש, העלתה כי מעשיו אינם מגבשים עבירה פלילית אלא מדובר בהתנהלות לא תקינה המנוגדת לנהלי המשטרה", נכתב בתגובה, "יחד עם זאת, לאור מעמדו, דרגתו ותפקידו, מצאה מח"ש מקום להמליץ למשטרת ישראל להעמידו לדין משמעתי, במסגרת סמכותה, בגין עבירה של התנהגות שאינה הולמת".

לקריאה נוספת:
שוטרים שהיכו אזרח קיבלו עונש קל - מח"ש ערערה
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים
תיעוד: המשטרה פתחה באש - רז אטיאס נורה למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully