וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים שהיכו אזרח קיבלו עונש קל - מח"ש ערערה

15.10.2013 / 19:10

במחלקה לחקירות שוטרים מוטרדים ממקרים חוזרים של הכאה ומעצרי שווא שמבצעים שוטרים נגד אזרחים. במסגרת המאבק בתופעה, הוגש ערעור נגד שני שוטרים. "לשגר את המסר הראוי"

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ערעור על קלות העונש שהושת על שני שוטרי יס"מ, יוסי שובל וקובי בן אלישע.

באוקטובר 2011 השניים ביקשו מתושב העיר להזיז את רכבו מחוץ לתחנת דלק בה ביצעו בדיקות לרכבים במסגרת עבודתם כשוטרי סיור. לאחר שעשה כבקשתם, ערכו השניים חיפוש ברכבו אשר במהלכו לא נמצא דבר. האזרח סבר שהחיפוש גרם נזק למכונית ולכן ביקש את פרטיו של שובל ומאחר שאינו יודע קרוא וכתוב הוציא דף ועט וביקש משובל שיכתוב את פרטיו על גבי הדף. בתגובה, הודיע השוטר לאזרח שהוא עצור, הכה אותו באגרוף בבטנו ובפניו והפיל אותו למדרכה. ואם כל זה לא מספיק גם אזק ועצר אותו. משום שהשוטר הסורר חשש שמעשיו עשויים לסבך אותו, זייפו שני השוטרים דוחות בדויים לחלוטין בניסיון להפליל את האזרח בתקיפת שוטרים שתצדיק מעצר כה אלים.

בית משפט השלום בבאר שבע השית על שובל עונש של שישה חודשי מאסר על תנאי, 250 שעות לתועלת הציבור ופיצוי למתלונן בסך 3,000 שקלים. על עמיתו בן אלישע הוטל עונש של שישה חודשי מאסר על תנאי, פיצוי למתלונן בסך 1,500 שקל והתחייבות כספית להימנע מביצוע עבירה במשך שלוש שנים.

ראש מח"ש, עורך הדין אורי כרמל, כתב בערעור ש"אירוע זה מחייב מענה חד משמעי וענישה מוחשית וממשית". בערעור נטען כי אין לקבל התנהגות זו של השוטרים בסלחנות יתרה, וכי "הוקעתה של התנהגות זו בקול רם וצלול מחויבת המציאות בכדי לשגר את המסר הראוי".

חוקרי מח"ש מוטרדים לאחרונה מתופעה זו של תקיפת אזרחים על ידי שוטרים ללא סיבה של ממש. במקרים אחרים שפורסמו לאחרונה, אזרחים המבקשים את פרטיהם של שוטרים או דורשים מהם לא לנהוג באלימות, נענים במעצר אלים, בהכאה או בשימוש באקדחי "טייזר" ולאחר ליל מעצר בתחנה מגלים כי הם עצמם מואשמים בתקיפת שוטרים ונפתח להם תיק פלילי בנושא. במח"ש החליטו להיאבק בתופעה, שקיימת בכל מחוזות המשטרה ולהחמיר עם השוטרים, מעטים ככל שיהיו, החוטאים בהפעלת אלימות כלפי אזרחים ללא הצדקה.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד בנושא:
שנתיים וחצי מאסר לשוטרים שהפקירו למוות פלסטיני
מח"ש תמליץ: אישום נגד שוטר שהיכה מפגין בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully