וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי מאסר לשוטרים שהפקירו למוות פלסטיני

9.7.2012 / 10:19

השוטרים ברוך פרץ ואסף יקותיאלי יישלחו למאסר לאחר שהורשעו בהפקרת עומר אבו-ג'ריבאן פצוע בשולי הדרך, ללא מים או מזון, ובגרימת מותו. פרקליטו של פרץ: "גזר דין הזוי"

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) 30 חודשי מאסר בפועל על השוטרים ברוך פרץ ואסף יקותיאלי, לאחר שהשניים הורשעו לפני כחודש וחצי בהפקרת עומר אבו-ג'ריבאן, שוהה בלתי חוקי מעזה, שהשתחרר מבית החולים והיה פצוע, ובגרימת מוות ברשלנות. הפרקליטים של השוטרים הודיעו כי בכוונתם לערער על העונש לבית המשפט המחוזי.

ב-2008, גנב אבו-ג'ריבאן מכונית והתהפך בכביש 6. כתוצאה מכך, הוא סבל משברים בעצם הבריח ובאגן, אושפז לשבועיים בבית החולים שיבא בתל השומר וסבל מדלקת ריאות. לאחר ששוחרר לידי המשטרה, הוא הוחזר, בניגוד לנהלים, בחזרה לשטחים. יקותיאלי הביא את הפלסטיני לכביש 443, וסמוך למחנה עופר השאירו בכביש לבדו, כשהוא לובש עדיין פיג'מה של בית החולים, ללא נעליים וללא מזון או מים, זאת כשהקטטר עדיין משתלשל מגופו. פרץ היה הקצין התורן שאישר את המהלך. גופתו נמצאה יומיים לאחר מכן בשולי הכביש המוביל מצומת עטרות לגבעת זאב, לאחר שככל הנראה מת מהתייבשות.

השופט חיים לי-רן כתב, בין היתר, בגזר הדין כי "גוון של חומרה מיוחדת דבק בהתנהגותם של הנאשמים, לפי שמתוקף תפקידם אחראים היו לבריאותם של הנמצאים בשליטתם, ולפי שחוששני כי פעלו על יסוד הנחות ותפיסות אותן רכשו, אולי, במקומות אחרים ובתפקידים שונים אותם מילאו. אין בלבי ספק שאילו היה כל אחד מהנאשמים מביט אל תוכו פנימה ושואל את עצמו אם מוכן היה לקבל כי כך ינהגו שוטרים בקרוב משפחה שלו, הוא היה פוסל מכל וכל, ובזעם ניכר ודאי, התנהגות כזו". לדבריו, על עונשם של הנאשמים לתת ביטוי בראש ובראשונה להיבט ההרתעתי והגמולי שבענישה, ולהבהיר לכל אלה הנוטים לנהוג כנאשמים כלפי מי שנותנים לסמכותם, כי "אל לו לשוטר לנטוש ערכי אנוש ומוסר בסיסיים ואוניברסליים".

עורכת הדין בתיה קוליץ, מהמחלקה לחקירות שוטרים, אמרה: "בית המשפט אמר היום את דברו וראה בחומרה, כפי שאנו ראינו במח"ש, שוטרים שמגיעים לרף הגבוה ביותר של רשלנות. עוצמת העונש מבטאת את עוצמת הפגיעה".

פרקליטו של פרץ, עורך הדין צדוק חוגי, אמר כי "זהו גזר דין הזוי. מרשי הוא קצין משטרה שגם השופט אומר שהוא מילא הוראות. אני המום. אני חושב שזה יום קשה למערכת המשפט. כנראה שזה מועד לעשות איזשהו הד משפטי". אביו של פרץ זעם ופרץ בדמעות בתום הדיון, ואמר: "לא מאמין בבתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully