וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים הורשעו בגרימת מותו של פלסטיני ברשלנות

גלעד גרוסמן

28.5.2012 / 10:33

ברוך פרץ ואסף יקותיאלי הורשעו בשל מותו של גנב רכב שהושאר בצד הדרך בתום אשפוזו. "כל אדם סביר שעיניו בראשו ומעט חמלה בליבו חייב היה לספק לעציר זה התייחסות מיוחדת"

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (שני) שני שוטרים, ברוך פרץ ואסף יקותיאלי, בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהפקירו בצד הדרך גנב רכב פלסטיני ששוחרר לידי המשטרה מבית החולים, ומת לבסוף. יקותיאלי הוריד אותו באזור בו נמצאה גופתו, ופרץ היה הקצין התורן שאישר את המהלך.

ביוני 2008 נמצאה גופתו של עומר אבו ג'ריבאן בשולי הכביש המוביל מצומת עטרות לגבעת זאב, כשהוא לבוש במכנסיים של בית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שככל הנראה מת מהתייבשות. בבדיקה התברר כי יומיים קודם לכן שוחרר אבו ג'ריבאן מאשפוז והועבר לידי המשטרה. שוטרים שהיו אמורים לשחרר אותו, השאירו אותו ליד גדר הביטחון ללא שתייה ומזון, אף שהיו מודעים למצבו הרפואי.

בית המשפט מתח ביקורת על השוטרים, על כך שבמצבו הבריאותי הקשה השאירו את הפלסטיני לבדו במקום. השופט חיים לירן כתב בהכרעת הדין כי "השניים התרשלו בכך שהשאירו את המנוח באישון לילה כשהוא מתקשה בהליכה, ללא שתייה ומזון, ביודעם כי מצבו רחוק מלהניח את הדעת". השניים טענו כי הם פעלו על פי הוראות שניתנו להם, ואחד מהם אף טען כי זו לא גופת הפלסטיני בכלל, ושהוא כיום מתגורר בעזה וכי מדובר ב"פארסה אחת גדולה". עם זאת, בית המשפט דחה את הטענות. השופט ציין כי "עדויותיהם של שני השוטרים הותירו בו רושם עגום וכללו אי דיוקים וסתירות רבות".

"כל אדם סביר שעיניו בראשו ומעט חמלה בליבו חייב היה לספק לעצו?ר זה התייחסות מיוחדת השונה בתכלית מזו המקובלת לאדם בריא ואיתן, ולנהוג כלפיו במשנה זהירות. לצערי, היו שניים מהנאשמים אטומים למצוקותיו של בן אנוש והורידוהו לגורלו בנסיבות בהם כל אדם סביר היה נמנע מלעשות כך", נכתב בהכרעת הדין.

לקריאה נוספת
השוטרים הרביצו - המדינה תפצה במיליון שקלים
תלונה: השוטרים הפעילו אלימות קשה וטייחו האירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully