וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המשטרה פתחה באש - רז אטיאס נורה למוות

סרטון שהגיע לידי התכנית "עובדה" מראה לכאורה כי השוטרים היו הראשונים לירות, ולעבר הנער נורו כ-30 כדורים. התיק נסגר בשבוע שעבר בטענה שהשוטרים פעלו לפי ההנחיות

צילום: באדיבות "עובדה", עריכה: מיכאל ברגמן

התפתחות דרמטית בפרשת מותו של הנער רז אטיאס: סרטון שהגיע לידי התכנית "עובדה" שמשודרת ב"קשת", חושף לכאורה כי מתנדבי המשטרה היו הראשונים לפתוח בירי לעבר המכונית שבה ישבו רז אטיאס וחברתו באוקטובר האחרון, וירו כ-30 כדורים לעברם. ביום חמישי האחרון הוחלט במחלקה לחקירות שוטרים על סגירת התיק, בטענה כי בניגוד למופיע לכאורה בסרטון - השוטרים פעלו בהתאם להנחיות, לאחר שזיהו סכנה לחיי אדם מצדו של ההרוג.

פרשת מותו של רז אטיאס - כותרות אחרונות
נסגר התיק נגד היורים בחייל רז אטיאס שאיים להתאבד
אחות חברתו של רז אטיאס: "לא מאשימים את החברות"
"הוריו של רז היו צריכים לדאוג שהאקדח לא יגיע לבנם"
צעיר איים להתאבד עם חברתו, ירה על שוטר ואז נורה ומת

משפחתו של רז אטיאס: "הוציאו אותו להורג". טל אנגלנדר
הסרטון יביא לפתיחתו מחדש של התיק? רז אטיאס/טל אנגלנדר

"התבצע ירי של דקה, מארבעה כיוונים, 30 כדורים - כולל וידוא הריגה. זאת לא התנהגות רשלנית, זו הוצאה להורג", אמר לעובדה עורך הדין של משפחת אטיאס, איתן ענבר. לדבריו, "צוות המשא ומתן המשטרתי, שמיועד בדיוק למצבים מהסוג הזה, לא היה שם. במקום זה, רואים איך המתנדבים מסתערים על הרכב עם אצבע קלה על ההדק".

בהודעת מח"ש שפורסמה עם סגירת תיק החקירה נכתב כי "השניים אותרו בשעת לילה מאוחרת לאחר שהמנוח שנהג ברכב התנגש במעקה בטיחות והרכב נעצר. מתנדבי המשטרה שזיהו את הרכב הבחינו במנוח אוחז באקדח ומכוונו לעבר ראשה של חברתו ולסירוגין גם לעברם. הם קראו לו להניח את הנשק ואף ביצעו ירי אזהרה באוויר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הם ירו 30 ואז עוד 3 - למה? למה להרוג את הילד?"

משפחתו של אטיאס יוצאת כעת למלחמה במאבק נגד ההחלטה לסגור את התיק ומבקשת למנות שופט-חוקר לפרשה. לדברי עו"ד ענבר, "אחרי שירו 30 כדורים, רואים בסרט איך הם ירו שלושה נוספים. למה? למה להרוג את הילד? האירוע התפתח לעבירה לכאורה של הריגה, שעברה לעבירה לכאורה של רצח, שעברה לעבירה לכאורה של וידוא הריגה".

ממח"ש נמסר בתגובה: "מח"ש בחנה את נסיבות המקרה הטראגי בחינה מעמיקה תוך התייחסות למכלול חומר הראיות, שהסרט הינו רק חלק ממנו, ואיננו בבחינת חזות הכל. חומר הראיות בכללותו מלמד כי מתנדבי המשטרה היו רשאים בנסיבות העניין לירות על מנת לנטרל את המנוח, שסיכן את חיי המתנדבים ואף איים להרוג את חברתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully