וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד היורים בחייל רז אטיאס שאיים להתאבד

31.1.2013 / 15:30

מח"ש מצאה כי מבדיקות מעבדה ישנה אפשרות שאטיאס שאיים להתאבד עם חברתו לא מת מירי השוטרים ומתנדבי המשטרה. בנוסף, נמצא כי השוטרים פעלו כדין, נוכח הסכנה שנשקפה לחיי אדם

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה סיימה את בדיקתה בעניין אירוע הירי בו נהרג רז אטיאס ונמצא כי השוטרים ומתנדבי המשטרה שירו בו למוות פעלו כדין והתיק בעניינם נסגר, כך הותר לפני זמן קצר (חמישי) לפרסום. מממצאי החקירה עולה כי המנוח נפגע מכמה יריות, בין היתר בגבו ובראשו, אולם על פי חוות דעת מומחים, שהתבססו על סדרת בדיקות מעבדה, קיימת אפשרות סבירה כי ירייה קטלנית שפגעה בראשו של המנוח מטווח קרוב, מקורה בירי מאקדחו שלו.

כזכור, בליל ה-19 באוקטובר 2012 שלח אטיאס מייל אדום לחברת החדשות של ערוץ 2, בו הודיע כי בכוונתו לשים קץ לחייו ולחיי חברתו. חברת החדשות פנתה למשטרה וזו איתרה את השניים בשעת לילה מאוחרת, לאחר שאטיאס איבד שליטה על רכב בו נסע ליד רמת רזיאל. מתנדבי המשטרה שזיהו את הרכב הבחינו במנוח אוחז באקדח, ומכוונו לעבר ראשה של חברתו, ולסירוגין לעברם. לאחר ירי אזהרה, השיב אטיאס באש לעבר המתנדבים ופצע את אחד מהם באורח קל. אז ירו מתנדבי המשטרה לכיוונו של אטיאס והביאו למותו.

צעיר שתכנן התאבדות נורה למוות לאחר שירה על מתנדב ליד רמת רזיאל, אוקטובר 2012. עומר מירון
זירת האירוע ליד רמת רזיאל/עומר מירון

מחומר הראיות אף עלה כי תוך כדי האירוע, הייתה חברתו של המנוח בשיחת טלפון עם אדם אחר, אשר שמע את המנוח צועק כי בכוונתו לירות בחברתו וזו נשמעה צורחת. עוד עולה כי נוכח הסכנה המוחשית שנשקפה מאטיאס לחיי אדם, בצעו המתנדבים ירי מדורג, תחילה באוויר, בהמשך לכיוון גלגלי הרכב ואף לעבר פלג גופו התחתון של המנוח מבעד לדלת הרכב הפתוחה. בשלב זה החל אטיאס בירי לעבר השוטרים מהם נפצע אחד המתנדבים באורח קל בראשו. מפקד הכוח נתן הוראה לבצע ירי לעברו כדי לנטרל את הסכנה. בתום האירוע חולצה חברתו של המנוח מהרכב ללא פגע והמנוח נמצא ברכב ללא רוח חיים.

במחלקה לחקירות שוטרים פתחו בחקירה מעמיקה לבחינת האירוע, ערכו סדרת בדיקות מעבדה צולבות, וקיבלו חוות דעת מומחים שצפו בסרט שתיעד את האירוע בחשכה. בסופו של ההליך נמצא כי מתנדבי המשטרה פעלו כדין והיו רשאים לירות על מנת לנטרל את המנוח ולהציל את חיי חברתו. במחלקה לחקירות שוטרים מוסיפים כי "מדובר בהפעלת שיקול דעת תוך שניות, בעיצומה של פעילות מבצעית מורכבת, שאינה מגלה חשד לביצוע עבירה פלילית מצד מי מהמתנדבים שהיו בזירת האירוע, אף אם הירי שבוצע על ידם גרם בסופו של דבר למותו הטראגי של המנוח".

הודעה על תוצאות הבדיקה ועל ההחלטה לסגור את התיק באין עבירה מצד אנשי משטרה נמסרה לעורך דינם של משפחת אטיאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully