וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורי האריות שהביאו כבוד לעזה מתו בגיל 3 ימים

דובר חמאס הודיע כי התאומים פאג'ר וסג'יל, האריות הקרויים על שם רקטות הארגון, מתו. הם הוברחו במנהרה ממצרים, שרדו הפצצה של צה"ל, וייתכן שהורעלו מחשיפה למים מזוהמים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, בישר הערב (חמישי) על מותם של שני גורי האריות, שנולדו ברצועת עזה. הם היו בני שלושה ימים. הגורים התאומים נולדו לאריה וללביאה, שהוברחו במנהרה ממצרים לרצועת עזה לפני ארבע שנים.

ביום שני הודיעו בבית לאהיה בהתרגשות על לידתם. הייתה זו הפעם הראשונה שבה נולדו אריות בגן החיות ביסאן ("בית שאן", בעברית). בבית החיות קראו לגורים, בן ובת, בשמות פאג'ר וסג'יל, כמחווה לרקטה ולטיל האיראניים המאיימים על ערי ישראל. רקטות פאג'ר נורו לעבר ישראל במבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר שנה שעברה.

יממה אחרי שנולדו הגורים, תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה, ואחד היעדים שהופצצו היה המגרש הסמוך לגן החיות. הגורים לא נפגעו. מוחמד שאבאיי, אחד המטפלים בגן החיות, אמר אז כי "מדובר בהישג גדול שהגורים נולדו, וכעת הם חייבים לשרוד".

גור האריה פאג'ר (משמאל) ואחותו סג'יל שנולדו בגן החיות של בית לאהיה, רצועת עזה, ב-17 בנובמבר 2013. AP
האריה פאג'ר/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום, הגורים מתו. שאבאיי סיפר הערב באתר "באז פיד" כי שני האריות הקטנים סירבו לאכול בבוקר. עם זאת, בגן לא יודעים לקבוע את סיבת המוות המדויקת. לפי אחת ההערכות, הגורים שהו ליד מקורות מים מזוהמים. בגן החיות מדגישים כי הגורים לא הורשו לאכול כיבוד מידי המבקרים הרבים, שצבאו על שערי המקום כדי לחזות בגאווה המקומית.

כמה משתמשים ברשתות החברתיות הגיבו בלגלוג לידיעה על מותם של האריות, וקראו "לבדוק האם הגורים מתו מהרעלת פולוניום". זאת, בהתייחסם לטענת הפלסטינים, לפיה ישראל הרעילה למוות את יו"ר הרשות לשעבר, יאסר ערפאת, בעזרת חומרים רדיואקטיביים.

חדשות נוספות מהעולם:
זוועה בלונדון: 3 נשים נכלאו בתנאי עבדות 30 שנה
אב צעיר פרסם בפייסבוק תמונה עם בתו, ורצח אותה
מי השליך זהב בשווי מיליונים לשירותי המטוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully