וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי שני מוצלח למערכת ההגנה "שרביט קסמים"

משרד הביטחון, אנשי רפאל ונציגי הפנטגון צפו הבוקר בשיגור המיירט, שהשמיד כצפוי את רכיב המטרה. המערכת מיועדת להגן על שמי ישראל מהרקטות של חיזבאללה, ומצטרפת למערך החץ

צילום: באדיבות משרד הביטחון

משרד הביטחון עשה ניסוי מוצלח נוסף במערכת ההגנה מפני טילים "שרביט קסמים". ניסוי היירוט נערך הבוקר (רביעי) בשעה 07:30, באמצעות מינהלת חומה של המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת), ובשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA).

מדובר בניסוי השני במרכיב המיירט של "שרביט קסמים", והניסוי הראשון של כלל מרכיבי המערכת. בעתיד צפויים ניסויי יירוט נוספים, בטרם שהמערכת תוכנס לשירות מבצעי, לקראת 2016.

לאחר שיגור המטרה, גילה אותה מכ"מ רב-משימתי, והעביר את הנתונים שלה למרכז ניהול הירי. במרכז חושבה תוכנית ההגנה, ומיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה, והשמיד את המטרה כמתוכנן.

ניסוי יירוט מוצלח ראשון למערכת "שרביט קסמים". משרד הביטחון
שיגור מערכת היירוט "שרביט קסמים" בניסוי בנובמבר 2012/משרד הביטחון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת רפאל הובילה את הניסוי, שבוצע משדה ניסויים בדרום הארץ, נגד מטרה בליסטית קצרת- טווח. נוסף על אנשי משרד הביטחון וחיל האוויר, בניסוי נכחו גם נציגי משרד ההגנה מארה"ב ואנשי התעשיות הביטחוניות המעורבות בפיתוח המערכת.

"שרביט קסמים" נחשבת למערכת חדשנית במשפחת המיירטים, בעולם ההגנה מפני טילים. המערכת, הידועה גם כ"קלע דוד" אמורה ליירט רקטות וטילים בטווח קצר-בינוני (250-40 קילומטרים), כגון אלה שבידי צבא סוריה, חמאס וחיזבאללה - בין היתר, מדובר ברקטות ובטילים מסוג פרוג, פאתח 110, זילזל 2 וזילזל 3.

כחלק ממערך ההגנה הרב-שכבתי, "שרביט קסמים" מצטרפת למערכות טיל החץ ולמערכת ההגנה "כיפת ברזל", ונעדה לאפשר בעתיד להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים הרקטות והטילים על ישראל.

לקריאה נוספת
תיעוד: מערכת "שרביט קסמים" מבצעת יירוט ראשון מוצלח
ארה"ב עשויה לרכוש את מערכת היירוט "שרביט קסמים"
"מכסים כל נקודה": אילו טילים מאיימים על מדינת ישראל?

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
"שרביט קסמים" פוגע בטיל המטרה/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully