וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מערכת "שרביט קסמים" מבצעת יירוט ראשון מוצלח

27.11.2012 / 19:36

המכ"ם של המערכת, המיועדת לספק הגנה מפני ירי טילים בטווח בינוני, זיהה את טיל המטרה ושיגר לעברו טיל מיירט - שפגע והשמיד אותו. "נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח"

צילום: משהב"ט, עריכה: יותם בן-דוד

התשובה הישראלית לטילים של חיזבאללה ואירן: משרד הביטחון פרסם הערב (שלישי) תיעוד, שמאפשר הצצה לניסוי היירוט המוצלח של מערכת "שרביט קסמים", הנחשבת לראשונה בעולם שמסוגלת ליירט טילי שיוט ורקטות בטווח בינוני.

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
הטיל המיירט, זמן קצר אחרי שיגורו/משרד הביטחון

מנהלת "חומה", בראשותו של יאיר הרמתי, הפועלת במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בשבוע האחרון את הסבב הראשוני של ניסויי הפיתוח של מערכת "שרביט קסמים".

במסגרת הניסוי, שוגר לעבר המערכת טיל המדמה טיל אויב. המכ"ם של "שרביט קסמים", המיועדת לספק הגנה מפני ירי טילים בטווחים בינוניים, זיהה את "טיל האויב" - שלח לעברו טיל מיירט, שפגע בו והשמיד אותו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
הטיל מיירט ומשמיד את "טיל האויב"/משרד הביטחון

מערכת שרביט קסמים מפותחת בימים אלה על ידי חברת רפאל וחברת ריית'און האמריקנית. המערכת נועדה להעניק לישראל שכבת הגנה נוספת מפני טילים לטווח קצר ובינוני, ולעבות את מערך ההגנה שמספקת "כיפת ברזל". יצוין כי עד כה השקיע הממשל האמריקני יותר מ-260 מיליון דולר בפרויקט, והתחייב להקציב למיזם 270 מיליון דולר נוספים. במערכת הביטחון מעריכים כי המערכת תהיה מבצעית עד שנת 2016. בשונה מסוללות "כיפת ברזל", סוללות הפטריוט וטילי החץ, פועלת מערכת "שרביט קסמים" בפריסה ארצית.

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
"נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח"/משרד הביטחון

גורם ביטחוני בכיר מסר כי "זהו ניסוי מערכתי ראשון במערכת 'שרביט קסמים'. נתוני הניסוי יאפשרו את המשך הפיתוח של מערכת שרביט קסמים, ואת המשך ניסויי הפיתוח הדרושים עד להבשלה מבצעית של המערכת בעתיד". לדבריו, שילוב המערכת בצה"ל יגדיל את מרחב התמרון של יכולת קבלת ההחלטות של הדרג המדיני, כפי שאירע בעימות בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס במהלך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, תוך כדי שימוש במערכת "כיפת ברזל".

במשרד הביטחון אמרו כי המערכות השונות יהוו שכבת הגנה משמעותית וראשונה מסוגה בעולם, שתתמודד עם מגוון רחב של רקטות וטילים מסוגים שנמצאים כיום בידי סוריה, לבנון, אירן וארגוני הטרור ברצועת עזה.

ניסוי היירוט של מערכת שרביט קסמים, נובמבר 2012. משרד הביטחון
שכבת הגנה משמעותית וראשונה מסוגה/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully