וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פרופ' מוסלמי למשפטים באוניברסיטה בישראל

19.11.2013 / 14:21

ד"ר אחמד נאטור, בעברו נשיא בית הדין השרעי לערעורים ובעל תארים במשפטים ממוסדות בישראל ובארה"ב, הצטרף לסגל האקדמי באוניברסיטה העברית. "מקווה שאתרום לקידום התחום"

לראשונה בארץ – פרופסור מוסלמי למשפטים: לאחר שני עשורים שבהם עמד בראשות בית הדין השרעי לערעורים ומילא את אחד התפקידים הבכירים במערכת המשפט השרעית, הצטרף הקאדי ד"ר אחמד נאטור לפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית במינוי של פרופסור חבר. בכך יהיה נאטור לקאדי הראשון, ואף למוסלמי הראשון, שנהיה חבר סגל באוניברסיטה ישראלית בדרגת פרופסור למשפטים – כך נמסר היום מהאוניברסיטה.

נאטור, תושב קלנסואה בן 60, הוא בעל תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בשפה ובספרות ערבית ובלימודי איסלאם ומזרח תיכון, תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני בתקשורת ותרבות המונים מהאוניברסיטה העברית ותואר דוקטור במשפטים ב-American University שבוושינגטון. נאטור נבחר לקאדי בשנת 1985 ומאז 1994 כיהן בתפקיד נשיא בית הדין השרעי לערעורים, במסגרתו עסק בענייני נישואים, גירושים וירושה. הוא נחשב כמי שהקים את בתי הדין השרעיים המודרניים.

במהלך כהונתו כקאדי פרסם נאטור שבעה מאמרים אקדמיים, השתתף במספר גדול של כנסים אקדמיים ושימש מרצה אורח במוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. פרישתו מתחום השיפוט מגיעה כשנה לאחר הגשת הצעת החוק להגבלת כהונתם של הקאדים לשבע שנים בלבד. את ההצעה יזם ח"כ ראלב מג'אדלה, אולם היא הוקפאה עוד בכנסת הקודמת וזכתה גם להתנגדות בקרב גורמים במגזר הערבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פרופ' יובל שני, ועדת המינויים של הפקולטה, הוועדות המקצועיות והנהלת האוניברסיטה התרשמו מאוד מהעשייה המקצועית והאקדמית של הקאדי נאטור לאורך השנים. "אנחנו בטוחים כי הצטרפותו של הקאדי נאטור לסגל הפקולטה תרים תרומה של ממש למחקר ולהוראה ותחשוף את הסטודנטים שלנו לעולם משפטי שלא היה ידוע להם עד כה", מספר פרופ' שני.

בעקבות המינוי, אמר נאטור כי הוא שמח להצטרף לנבחרת המצוינת של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית. "לאחר שעסקתי שנים רבות בפרקטיקה וביישום הדין, ברצוני כעת להתפנות יותר למחקר ולהוראה ומקווה שאוכל לתרום לקידום התחום", הוא ציין. "אנחנו חיים במזרח התיכון, ולכן אני מאמין שבסופו של דבר חשוב שגם סטודנטים ישראלים למשפטים יתוודעו למשפט של העולם הערבי".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

לקריאה נוספת:
הסטודנטים בעברית זועמים על הזינוק במחיר המעונות
דירוג שנגחאי: האוניברסיטה העברית ברשימת המאה
הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית תיסגר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully