וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית תיסגר?

11.9.2013 / 20:30

קיצוצים בבית החולים הדסה צפוי להביא לפיטורי 104 מדריכים קליניים ממסלול הלימודים באוניברסיטה - ולטענת הסטודנטים, יביא לסגירת הפקולטה לגמרי. "אין לנו שום מקום אחר"

האם הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית על סף סגירה? ב-1 באוקטובר ייכנסו לתוקף פיטוריהם של 104 מדריכים מתוך 164 מדריכים קליניים בפקולטה, זאת בשל קשיים כלכליים אליהם נקלע בית החולים הדסה, המממן את המדריכים. השבוע הפגינו סטודנטים נגד ההחלטה מול בית הדין האזורי לעבודה שדן בפיטורים. בית הדין החליט בשלב זה לשלוח את הצדדים – נציגי בית החולים הדסה ונציגי וועד העובדים - למשא ומתן. היום (רביעי) צפויים הסטודנטים להמשיך בהפגנות. אם יפוטרו 104 המדריכים, כבר הבהירו המדריכים שנותרו כי הם לא צפויים להמשיך בתפקידם – דבר שיביא לסגירתה של הפקולטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקולטה תיסגר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר בפקולטה גדולה המסמיכה רופאי שיניים רבים מידי שנה. החשש של הסטודנטים הוא כי סגירת הפקולטה תגרום ישירות לכך שלא ניתן יהיה להמשיך להכשיר רופאי שיניים, ואיכות רפואת השיניים בישראל כולה תיפגע. בנוסף להכשרת רופאי השיניים הפקולטה גם תומכת באוכלוסיות חלשות על ידי מתן טיפולי שיניים למעוטי יכולת כמו קשישים, ניצולי שואה ועולים חדשים - כל אלו יסתיימו בתאריך בו הפיטורים ייכנסו לתוקף.

"אין מקום אחר"

אורכו של התואר ברפואת שיניים הוא שש שנים, כאשר שלוש השנים הראשונות מתמקדות בתיאוריה ואילו השלוש הבאות בפרקטיקה. מדובר בשלוש שנים במהלכן מבצעים הסטודנטים פרוצדורות דנטליות המלוות בהשגחה צמודה של רופאי שיניים מוסמכים, הם המדריכים הקליניים שיפוטרו. המדריכים מועסקים על ידי בית החולים הדסה ועל ההכשרה אחראים בעיקר בית החולים אך גם האוניברסיטה עצמה. פיטוריהם של 104 מדריכים, הם מרבית המדריכים הקליניים, תוביל לכך שהפקולטה לא תוכל להמשיך לפעול.

תמר זיסקינד, סטודנטית לרפואת שיניים בפקולטה, מסבירה כי המדריכים שנותרו בפקולטה אמרו שאם הפיטורים של חבריהם לא יבוטלו, הם לבדם לא יוכלו לפתוח את השנה. "הם אמרו שאלו לא תנאים הוגנים ולכן הם לא יכולים לתת את רמת הטיפולים הנאותה, ואם זה ייצא לפועל הם לא פותחים את שנת הלימודים". לדבריה, לתלמידים המתחילים את שנתם הרביעית לא נותרו מדריכים ול-57 תלמידי השנה החמישית נותר מדריך אחד בלבד.

"לסטודנטים אין שום פתרון אחר", מסבירה זיסקינד, "אין לנו שום מקום אחר בארץ. בתל אביב הודיעו לנו כבר שלא יקלטו אף אחד מאתנו ומבחינתנו זה לזרוק את התואר. אני מרגישה שלמדתי ארבע שנים, השקעתי זמן וכסף בלימודים מורכבים שדורשים המון הקרבה ומשאבים וזה יהיה לזרוק את השנים האלה. לא יכול להיות שיתעלמו לחלוטין מ-350 סטודנטים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"שנת הלימודים תיפתח כסדרה"

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, גיורא ואלה, אמר כי על האוניברסיטה להתערב במשבר: "האוניברסיטה העברית נושאת באחריות מלאה כלפי הסטודנטים ויכולתם ללמוד ולסיים את התואר כפי שהתחייבה בפניהם. אנו סטודנטים רשומים המשלמים שכר לימוד ואין סיבה שהאוניברסיטה תתנער מחובתה כלפינו. אגודת הסטודנטים תומכת במאבק וקוראת להנהלת האוניברסיטה לקחת אחריות. מדובר במהלך מסוכן ודרמטי גם כלפי הסטודנטים וגם כלפי מעמד רופאי השיניים בישראל, לא נקבל את האדישות ביחס אליו במיוחד כששנת הלימודים עומדת בפתח".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה כי "בהתאם להחלטת בית הדין לעבודה, נציגי האוניברסיטה העברית משתתפים בהידברות האינטנסיבית עם נציגי ועד רופאי השיניים ובית החולים הדסה. בשל חשיבות העניין, תשתתף היום בישיבה גם מנכ"ל וסגן נשיא האוניברסיטה הגברת בילי שפירא. שנת הלימודים בפקולטה לרפואת שיניים תיפתח כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully