072-3300504

דירוג שנחאי: המוסדות הישראליים ברשימת המאה

האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון ויצמן הצליחו להיכנס לרשימת מאה המוסדות האקדמיים המובילים בעולם, על פי דירוג שנחאי. אבל מהי האוניברסיטה הטובה ביותר בעולם?

הדר גילת | 15-08-2013 17:36:00

לראשונה ברציפות, שלושה מוסדות אקדמיים ישראליים מדורגים בין המאה המובילים בעולם, על פי מדד שנחאי.

בראש דירוג המוסדות הישראליים לשנת 2013 נמצאת האוניברסיטה העברית הממוצבת במקום ה- 59, כשהיא יורדת שישה מקומות מהשנה שעברה. אחריה ברשימת המאה נמצאים הטכניון, המדורג במקום ה-77, ומכון ויצמן הנמצא במקום ה-92. עבור שני מוסדות אלה מדובר בעלייה של מקום אחד מהשנה שעברה.

אוניברסיטת ג'יאוטונג שנחאי מפרסמת מזה עשור את הדירוג שלה לאוניברסיטאות בעולם. בכל שנה סוקרים אנשיה למעלה מ- 2,000 מוסדות לימוד אקדמיים ולאחר מכן הם מדרגים את 500 האוניברסיטאות הטובות בעולם. הדירוג נעשה על פי פרמטרים שונים: מספר המחקרים שראו אור בכתבי עת מדעיים, החוקרים המצוטטים, ההישגים האקדמיים של האוניברסיטה ביחס לגודלה ומספר חתני פרס נובל ועוד.

במקום הראשון והיציב מאוד נמצאת גם השנה אוניברסיטת הארוורד מארה"ב, אחריה סטנפורד, שלישית ממוקמת ברקלי, שעלתה מקום מהשנה שעברה והורידה את MIT למקום הרביעי. במקום החמישי מדורגת נציגה ראשונה של הממלכה המאוחדת - אוניברסיטת קימבריידג' מאנגליה ואת העשירייה הראשונה נועלת אוניברסיטת אוקספורד, אף היא מבריטניה.

יציבה בפסגה. הארוורד
יציבה בפסגה. הארוורד
רחוקה מהארוורד, אבל ראשונה בארץ. העברית
רחוקה מהארוורד, אבל ראשונה בארץ. העברית

תוצרת הארץ: מצבן של האוניברסיטאות הישראליות
אוניברסיטת תל אביב נמצאת גם השנה רק בין 150 האוניברסיטאות הטובות בעולם ואוניברסיטת בן גוריון ובר אילן בין ה- 400. אוניברסיטת חיפה, שלא הצליחה להיכנס לרשימה בשנה שעברה, סוגרת את רשימת המוסדות הישראליים והיא ממוקמת בין 500 המוסדות בעולם.

האוניברסיטאות הישראליות ידעו עליות ומורדות בדירוגי שנחאי לאורך השנים, כששנת השפל של האקדמיה הישראלית במדד זה היתה 2010, כאשר האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-72, והיא היתה המוסד הישראלי היחיד שנכלל בין מאה המובילות.

עוד ניתן לראות כי אוניברסיטת תל אביב, הנהנית מיוקרה בישראל, לא נכללה מעולם בין מאה האוניברסיטאות הטובות בעולם, על פי דירוג שנחאי, וכי אוניברסיטאות בן גוריון בנגב ואוניברסיטת בר אילן נמצאות באופן קבוע רק בין 400 האוניברסיטאות המובילות.

למרות הירידה בדירוג מהשנה שעברה, נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, ברך על הנתונים לשנת 2013: ''אני גאה שכמה מאוניברסיטאות המחקר של ישראל נמצאות במקומות בולטים בדירוג בינלאומי חשוב זה ושמח שגם השנה זוכה האוניברסיטה העברית להכרה בתור האוניברסיטה המובילה בישראל".

תצליח להתברג למאה המובילות? אונ' ת"א
תצליח להתברג למאה המובילות? אונ' ת"א
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד