וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בכנסת: "הפסיקו לבנות בהתנחלויות"

נשיא צרפת התייחס למשא ומתן המדיני וקרא לצדדים למצוא פתרונות יצירתיים לסוגיות שעל הפרק. עוד הוסיף כי צרפת לא תקל בסנקציות על איראן ולא תתיר לה להחזיק בנשק גרעיני

צילום: ערוץ הכנסת

נשיא צרפת פרנסואה הולנד קרא אמש (שני) מעל דוכן הכנסת לישראל ולרשות הפלסטינית "להיות ריאליים", ולמצוא פתרונות יצירתיים בכל הנושאים הנידונים במשא ומתן שיובילו להסכם ש"יביא לסיום הסכסוך". הולנד הדגיש כי כל הסכם עתידי צריך להיות מושתת על שמירה על ביטחונה של ישראל, ועם זאת, מול ממשלה ימנית קרא להפסקת ההתנחלויות – דבר שיסייע להקמת מדינה פלסטינית בת-קיימא. לקריאה זו זכה למחיאות כפיים רמות ממפלגות השמאל. "השלום יהיה הניצחון הגדול ביותר שלכם", אמר הולנד ואז פנה בעברית: "היה שלום לעם ישראל".

הולנד התייחס גם לתכנית הגרעין האיראנית והבהיר כי צרפת לא תתיר לאיראן להחזיק בנשק גרעיני ותעמוד תמיד מאחורי ישראל. "לא נקבל שיחזיקו בנשק גרעיני כי מדובר באיום נגד ישראל ומדינות נוספות באזור, אבל הדבר מהווה גם סכנה לעולם", הבהיר הולנד. הוא הוסיף כי צרפת לא תתיר את הקלה בסנקציות כל עוד איראן לא תוותר על מאמצה לפיתוח נשק גרעיני.

נשיא צרפת ציין עוד כי ארצו נלחמת בכל כוחה באנטישמיות – זאת חלק מלקחי השואה, שלדבריו "לא תקרה שוב". הולנד הקדיש חלק מנאומו לפיגוע בבית הפר היהודי בטולוז שאירע בשנה שעברה שבו נרצחו ארבעה יהודים והבהיר: "אני חוזר על המחויבות הצרפתית לשמור על היהודים בצרפת".

"ישראל נולדה מתוך כאב לא יתואר, כאבם של נשים וגברים שמתוך תהומות הרדיפה, הפוגרומים, קיוו למצוא כאן את האור", נאם הולנד, "ישראל היא תוצר של רצון שאי אפשר לעמוד בפניו כפי שביטא תאודור הרצל. הפכתם את הטרגדיה שלכם למנוף על מנת לבנות את המדינה".


ביקור נשיא צרפת בישראל - כותרות אחרונות
הולנד בישראל: "נשק גרעיני בידי איראן - סכנה לעולם כולו"
הולנד בירושלים: "הסכם עם איראן עדיף על אופציה צבאית"
מבוכה: לפיד "הבריז" מארוחת ערב עם שרים מצרפת

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נואם במליאת הכנסת. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא צרפת נואם בכנסת, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את הולנד על ביקורו בארץ ואמר שמדינת ישראל כולה מלווה את ביקורו ברגשי אהבה וידידות כנים. "אנחנו מודים לך על מאמצו לבצר את ביטחון ישראל ולהגיע לשלום אמת עם שכנינו". נתניהו חזר על הדברים של הולנד שלשום ולפיהם נשק גרעיני בידי המשטר האיראני מהווה איום לעולם כולו ולא רק לישראל. אז פנה נתניהו לנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני וקרא לאבו מאזן להגיע לסיום הסכסוך. "כדי שהשלום יהיה אמתי עליו להיות דו-סטרי" אמר ראש הממשלה, "אי אפשר לבקש מהיהודים להכיר במדינת הלאום הפלסטינית בלי לבקש מהפלסטינים להכיר במדינת הלאום היהודית. אני קורא לאבו מאזן – בוא נשבר את הקיפאון, בוא לכנסת ישראל, אני אבוא לרמאללה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עלה גם הוא לשאת דברים במליאה. בתחילת דבריו פנה לנשיא הצרפתי בשפתו ובירך אותו: "אדוני הנשיא, ברוך הבא. אנחנו שמחים לארח אותך בבית הדמוקרטיה הישראלית, משכן הכנסת בירושלים". בהמשך, פנה אדלשטיין לנושא המרכזי העומד במרכזו של ביקור הולנד בישראל: איראן. "העולם החופשי ניצב היום אל מול ניסיונותיה המאיימים של איראן להשיג נשק להשמדה המונית", אמר אדלשטיין. "בעמדתך הבלתי מתפשרת אל מול איראן, אדוני הנשיא, אתה מגלה מנהיגות אמיצה ומוסריות גבוהה. אני מאמין שאתה עושה זאת כיון שאתה יודע, בדיוק כמונו, שאם איראן תתחמש בנשק להשמדה המונית תהיה בכך סכנה לא רק לישראל, אלא לאנושות כולה".

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', נאמה גם היא במליאה, ואמרה: "אני מודה לך על עמדתה של צרפת כנגד העיקרון של איראן גרעינית. אין מחלוקת בין קואליציה לאופוזיציה על כך שאסור שאיראן תהיה גרעינית. יכולת גרעינית של משטר פונדמנטליסטי מסכנת את שלום העולם כולו. הדרך הדיפלומטית לעולם תהיה עדיפה על מלחמה. בדיפלומטיה אפקטיבית כל האופציות מונחות על השולחן וזו איננה קלישאה. העמדות שלכם בתחום האיראני והסורי אלו עמדות מוסריות. אם תהיה פריצת דרך במו"מ עם הפלסטינים אנחנו נשמש כרשת ביטחון לממשלה. היוזמה הסעודית היא פתח להזדמנות היסטורית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול ביקר הולנד ברמאללה, וקיים פגישת עבודה מדינית עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במהלך הפגישה הציע הולנד "מתווה" משלו להחייאת המשא ומתן, שנקלע בשבוע האחרון למעין קיפאון, על רקע הבנייה הישראלית בהתנחלויות והתפטרות צוות המשא ומתן הפלסטיני. על פי הצעתו של הולנד, ישראל תחדל מכל בנייה בהתנחלויות, ובתמורה יצהירו הפלסטינים שהם מוותרים על זכות השיבה. הולנד העלה את הרעיון במסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן.

יו"ר הרשות התחמק מתשובה ברורה להצעה של הולנד, בטענה כי הפלסטינים לא יכולים לקבל החלטות בנושא זכות השיבה בניגוד לעמדת הליגה הערבית. אבו מאזן רמז בעבר, בראיון שהעניק לעיתונאי אודי סגל מערוץ 2, על נכונות להתפשר בנושא שיבת הפליטים, כאשר אמר שהוא מוכן לחזור לצפת, עיר הולדתו, כתייר ולא כתושב. במסיבת העיתונאים עם הולנד הוא דיבר אחרת, ואמר כי "ישנה בעיה של חמישה מיליון פליטים פלסטינים שדורשת פתרון".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נואם במליאת הכנסת. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אדלשטיין, פרס והולנד בכנסת/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הולנד הבהיר כי צרפת מגנה את הבנייה בהתנחלויות וסבורה שהיא מזיקה לתהליך השלום. הוא שיבח את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על החלטתו להקפיא את תכנון 20 אלף יחידות הדיור בהתנחלויות, שהוצאו למכרז על ידי משרד השיכון. צרפת, חשוב לציין, הייתה שותפה לקידום ההחלטה הכלל-אירופאית בדבר החרמת ההתנחלויות.

בתום נאומו בכנסת, התפנה הולנד לארוחת ערב עם נשיא המדינה, שמעון פרס. היום, יומו האחרון של ביקורו בישראל, הוא צפוי לבקר בקברי קורבנות פיגוע הטרור בטולוז בקריית שאול. לאחר מכן יישא נאום נוסף באירוע כלכלי במלון דן בתל אביב ובסביבות השעה 14:00 ימריא בחזרה לפריז.

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully