וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בישראל: "נשק גרעיני בידי איראן - סכנה לעולם כולו"

17.11.2013 / 16:30

נשיא צרפת נחת בישראל לביקור בן שלושה ימים, הראשון מאז נכנס לתפקיד. במהלך הביקור הוא ייפגש עם הנשיא פרס ועם ראש הממשלה נתניהו, ויפגוש את אבו מאזן ברמאללה. המהדורה

צילום: טל אנגלנדר, רויטס; עריכה: טל רזניק

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נחת בצהריים (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון לביקור ממלכתי בן שלושה ימים בישראל, הראשון מאז נכנס לתפקידו לפני שנה וחצי. אל הולנד התלוותה זוגתו ואלרי טרירוויילר ושר החוץ של צרפת לורן פביוס. ואולם, פביוס הוזעק לניגריה כדי להיפגש עם מהנדס צרפתי ששוחרר אחרי שנה בשבי, וייאלץ לקצר את ביקורו בישראל.

בנמל התעופה קיבלו את הולנד הנשיא שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. הולנד אמר כי "נשק גרעיני באיראן מהווה איום על ישראל, על האזור ועל העולם כולו", וכי "עד שלא נהיה בטוחים שאיראן אינה מפתחת נשק גרעיני, לא נעצור את הסנקציות".

הולנד דיבר גם על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי יש לו תקוות גדולות בנושא. "ברצוני להדגיש את מחויבותנו לעשות הכול למען שלומה וביטחונה של ישראל", ציין. את דבריו הוא סיכם בעברית: "תמיד אשאר חבר של ישראל".

נתניהו: איראן גרעינית תסכן גם את צרפת

פרס קיבל את פניו של מקבילו הצרפתי בברכה בצרפתית. הוא אמר לו כי ביקורו הראשון בישראל כנשיא צרפת מהווה ציון דרך ביחסי שתי המדינות, והודה על העמדה הנחושה של הולנד נגד גילויי אנטישמיות בארצו. כמו כן, הביע פרס את הערכתו לנחישותה של צרפת למנוע מאיראן פיתוח נשק להשמדה המונית. "איראן שואפת להשתלט על המזרח התיכון באמצעות נשק גרעיני וטילים ארוכי טווח. אנו עומדים, יחדיו, נגד ניסיון זה, התלוי כצל כבד על שמי המזרח התיכון. למעשה על שמי העולם כולו", אמר פרס לעמיתו. "אנחנו יחד במאבק, ויחד ננצח. בחיים לא מספיק להצליח, צריך לנצח. צרפת הוכיחה נחישות בעמידתה נגד התפשטות הטרור, במניעת שפיכות דמים ובהגנה על חפים מפשע. צרפת עושה זאת שוב בהפעלת לחץ על איראן עד שתחדל להיות איום", אמר מאוחר יותר פרס בהצהרה משותפת עם הולנד בבית הנשיא בירושלים.

גם נתניהו בירך את הולנד עם הגעתו, ואמר כי ישראל רואה בצרפת ידידת אמת. "צרפת כמו ישראל, שואפת למזרח תיכון יציב ומתון שבו העמים חיים בשלום זה עם זה", אמר ראש הממשלה. בהתייחס לנושא המרכזי שילווה את ביקורו של הולנד בישראל, אמר: "אתה מגלה עמדה תקיפה גם מול ניסיון איראן להתחמש בנשק גרעיני. אסור שאיראן תתחמש בנשק גרעיני. זה לא יסכן רק את ישראל, אלא גם את צרפת, את אירופה ואת העולם כולו".

מחר יבקר הולנד ברמאללה

הולנד מגיע לאזור על רקע המגעים בין המעצמות לבין איראן בנושא הגרעין, שעשויים להבשיל לכדי הסכם היסטורי בהמשך השבוע, וזו צפויה להיות הסוגיה המרכזית שתידון בפגישותיו המדיניות. בסבב השיחות האחרון בין איראן למעצמות, שהסתיים לפני כשבוע בז'נבה, התגלתה צרפת כקשוחה מבין מעצמות המערב, ועל פי חלק מהדיווחים היא שסיכלה את הסכם הביניים שהתרקם מול האיראנים.

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם כתבים כי "המעצמות האחרות אימצו את עמדת צרפת". מיזונאב הסביר כי הצרפתים הפגינו עמדה נוקשה יותר מיתר המדינות המערביות, ורק לאחר ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי קיבל את העמדה הצרפתית, הצטרפו לעמדה זו גם המעצמות האחרות. מיזונאב הוסיף כי בשיחות שקיים בימים האחרונים עם גורמים בכירים בישראל, הוא חש כי קיימת "הערכה רבה" לעמדתה של ארצו בנושא האיראני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך שלושת ימי ביקורו של הנשיא הצרפתי, הוא צפוי בין היתר להיפגש עם הנשיא ועם ראש הממשלה, עמו הוא גם יקיים מסיבת עיתונאים, לנאום בפני מליאת הכנסת, ולבקר ב"יד ושם". כמו כן, מחר צפוי הולנד גם לבקר ברמאללה, ולהיפגש שם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. הוא ימריא בחזרה לפריז ביום שלישי אחרי הצהריים.

במהלך הביקור, ייחסמו צירים שונים בשעה שתחלוף בהם שיירת הנשיא הצרפתי. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרשו ברחבי הבירה החל משעות הבוקר ועד לסיום הביקור ביום שלישי. ב-14:30 ייסגרו לתנועה שדרות בן גוריון והרחובות ויצמן, שז"ר, בן צבי, הזז, עזה, ארלוזורוב והנשיא. ב-15:45 ייסגרו גם הרחובות האר"י, הרצוג, זלמן שניאור, בזק, בייט וכן שדרות הרצל. מ-17:50 ייסגרו לתנועה הרחובות הזיכרון ובלפור וכן כיכר הולנד וכיכר אורד וינגייט. ב-21:00 ייסגרו הרחובות סמולנסקין, קרן היסוד, פלומר ודוד המלך. כל הרחובות החסומים ייפתחו מחדש לאחר שהשיירה הנשיאותית תחלוף במקום.

(עדכון ראשון: 14:45)

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

לקריאה נוספת:
איראן: "שולטים במשא ומתן, לא נחצה קווים אדומים"
בכירים אמריקנים מרגיעים: "הסנקציות שיוסרו - מוגבלות"
שגריר צרפת: אנחנו עיכבנו את ההסכם עם איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully