וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה: לפיד "הבריז" מארוחת ערב עם שרים מצרפת

18.11.2013 / 9:06

שר האוצר נעדר מהאירוע החגיגי, ובמשרד החוץ היה מי שתקף בחריפות את היעדרותו: "מגיעים לכאן שרים בכירים מצרפת, הכלכלה ה-5 בעולם. לא הגיוני ששר האוצר נעדר מאירוע כזה"

צלם: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

מבוכה בירושלים: שלושה שרים בכירים שהיו אמורים להשתתף אמש (ראשון) בארוחת ערב חגיגית עם שרי ממשלת צרפת, ביטלו את השתתפותם בארוחה, או במילים אחרות, "הבריזו" לצרפתים. מדובר בשר האוצר יאיר לפיד, שר המדע והטכנולוגיה יעקב פרי ושר האנרגיה סילבן שלום. לעומת לפיד, לשלום ופרי היו נסיבות מקלות - הראשון המריא לנסיעת עבודה בארה"ב והשני נעדר מסיבות אישיות. בשל היעדרותם מן הארוחה "הוקפץ" למקום השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ.

גורם במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי ההיעדרות המביכה ביותר, מבחינת ישראל, הייתה זו של שר האוצר יאיר לפיד, שאת מקומו בארוחה מילא סגנו, מיקי לוי. הגורם תיאר את הסיטואציה: "מגיעים לכאן שרים בכירים מצרפת, הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. זה לא דבר שקורה כל יום. לא הגיוני ששר האוצר נעדר מאירוע כזה". הגורם הוסיף כי "אם ראש הממשלה יכול היה לפנות כמעט את כל סדר היום שלו לאירוח הנשיא הולנד, שר האוצר יכול היה לפנות זמן לארוחת הערב הזו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת פרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בבית רוה"מ. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"אם ראש הממשלה פינה זמן, גם שר האוצר יכול". נתניהו והולנד, אתמול/יואב דודקביץ'

בארוחת הערב נכחו, בסופו של דבר, שר התחבורה ישראל כץ, השר שטייניץ, סגן שר החוץ אלקין וסגן שר האוצר. בירושלים יכולים אולי להתנחם בכך שגם שר צרפתי בכיר נעדר מן הביקור החגיגי - הכוונה לשר החוץ לורן פביוס, שנאלץ אמש לקצר את הביקור בישראל כדי לטפל ב"אינטרסים דחופים" של צרפת באפריקה. בתקשורת הצרפתית דווח כי פביוס עזב את ישראל כדי לסייע להשיב לביתו כומר צרפתי שנחטף על ידי טרוריסטים בניגריה, ושוחרר בסוף השבוע.

מלשכתו של השר פרי נמסר כי הוא נעדר מסיבות אישיות, וייפגש היום עם שרת החדשנות של צרפת. מלכשתו של לפיד נמסר שההודעה על הפגישה לא הגיעה ללשכתו.

לקריאה נוספת
הולנד בירושלים: "הסכם עם איראן עדיף על אופציה צבאית"
הולנד נחת בישראל: "נשק גרעיני בידי איראן - סכנה לעולם כולו"

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully