וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים בפיגוע בדמשק, בהם 3 גנרלים

18.11.2013 / 0:15

עדי ראייה דיווחו שהבניין, המשמש את מינהל התחבורה, חרב מעוצמת הפיצוץ. בשבוע שעבר הציגה הטלוויזיה הסורית מנהרות תופת המשמשות את המורדים להטמנת מטענים ברחבי העיר

31 בני אדם נהרגו אמש (ראשון) בפיגוע במטה ממשלתי בדמשק. בין ההרוגים שלושה גנרלים וקצין בכיר. עדי ראייה דיווחו כי הבניין חרב לחלוטין מעוצמת הפיצוץ. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח ממושבו בלונדון, כי מטעני הנפץ הוטמנו במינהל התחבורה, השוכן בפרבר חרסתא שבצפון-מזרח הבירה הסורית.

לפי כמה דיווחים, פלוגת חבלה של המורדים הסורים הצליחה להסתנן אל הבניין, כדי להניח את מטעני החבלה במרתף או במנהרה מתחת לבניין. גורמים רשמיים בדמשק טרם הגיבו לפיגוע.

מנהל הארגון, רמי עבד אל-רחמן, אמר כי "מועד הפיגוע הוא משמעותי, משום שהוא מתרחש ברקע מתקפה משמעותית של המשטר על מעוזי המורדים מסביב לדמשק". לדבריו, בבניין שהו באותה העת רק אנשי משמרת הלילה. "אם הפיצוץ היה מתרחש שעה קודם לכן, היו עלולים להיות 200 הרוגים", אמר.

חייל של צבא סוריה בשכונת ג'ובאר שבמזרח דמשק. אוקטובר 2013. AP
הפיגועים הכבדים בבנייני הממשל מתרבים. חייל סורי בדמשק/AP

בשבוע שעבר, המשטר הסורי הודה כי המורדים הצליחו לפוצץ כמה בנייני ממשל ברובע ברזה, פרבר בצפון דמשק בו נמצאים משרדי שלטון רבים. בתמונות שהוצגו בטלוויזיה הסורית, נראו מנהרות תופת ששימשו את המחבלים. חיילי הצבא נראו צועדים בהם כשהם מחפשים אחר מטעני חבלה וסורקים את הבניינים הסמוכים.

בסוף השבוע, דווח כי עלי שביב, מפקד המבצעים של ארגון חיזבאללה בסוריה, המוכר גם כתראב אל-רויס, נהרג בקרבות עם כוחות המורדים באזור א-סיידה שבפרברי דמשק. על פי רשת אל-ערבייה, שציטטה גורמי אופוזיציה במדינה, שביב מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח אנוש בקרבות קשים לפני כמה ימים.

לקריאה נוספת
צפו: המורדים חדרו לדמשק במנהרה ופוצצו מבני שלטון
נסראללה: לוחמי חיזבאללה יישארו בסוריה ככל שיידרש
האופוזיציה הסורית הודיעה: נשתתף בוועידת ז'נבה 2

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully