וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המורדים חדרו לדמשק במנהרה ופוצצו מבני שלטון

12.11.2013 / 20:23

הטלוויזיה הסורית הציגה מנהרת תופת שחפרו המורדים והאשימה אותם בפיגוע בצפון דמשק. האופוזיציה אותתה על מוכנות להשתתף ב"וועידת ז'נבה 2" אך ממשיכה להתעקש על התפטרות אסד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הטלוויזיה הסורית הודיעה כי המורדים הצליחו לפוצץ כמה בנייני ממשל ברובע ברזה, פרבר בצפון דמשק בו נמצאים משרדי שלטון רבים. לדברי הממשלה, "המחבלים שביצעו את הפיגוע נמלטו מהאזור אחרי מתקפה של הצבא".

בתמונות שהוצגו בטלוויזיה, נראו מנהרות תופת ששימשו את המחבלים. חיילי הצבא נראו צועדים בהם כשהם מחפשים אחר מטעני חבלה וסורקים את הבניינים הסמוכים.

אמש דווח כי תשעה ילדים נהרגו ועוד 27 בני אדם נפצעו, כשפצצת מרגמה פגעה באוטובוס ילדים ובבית ספר במרכז דמשק.

בחודש אוגוסט דיווחה סוריה כי איתרה כמה מנהרות נוספות שנחפרו ברובע ג'ובר, במזרח דמשק. לטענת המשטר, חיילים שנכנסו למנהרות סבלו ממחנק, מפני שהמורדים הטמינו בהן נשק כימי.

מנהרת תופת שנחשפה מתחת לדמשק. סוריה, נובמבר 2013. רויטרס
תיעוד המנהרה שנחשפה בצפון סוריה/רויטרס

אחרי שיחות של יומיים באיסטנבול, הודיעה ה"קואליציה הלאומית" של המורדים כי תסכים להשתתף בוועידת "ז'נבה 2", אך רק אם המשטר הסורי יסכים להעברה מסודרת של השלטון במדינה. "אסור שלבשאר אסד, ולכל מי שידיו התלכלכו בדם, יהיה חלק בעתידה של סוריה".

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, שיבח את החלטת ארגון הגג של האופוזיציה להשתתף בוועידה, שטרם נקבע לה תאריך רשמי.

ממשלת סוריה הביעה נכונות להשתתף בכינוס אך הודיעה כי התפטרותו של אסד אינה עומדת על הפרק. לפי שעה, ייתכן שהצדדים ייפגשו בדרג נמוך יותר כדי לתאם את כניסת הסהר האדום לאזורים שעד כה היו חסומים לכניסת ארגוני הסיוע, במשך יותר משנתיים וחצי של מלחמת אזרחים.

לקריאה נוספת
האופוזיציה הסורית הודיעה: נשתתף בשיחות השלום
צפו: מל"ט שאיראן העתיקה מארה"ב - בשמי דמשק
ח"כ מש"ס נועד עם מפקד מורדים סורי: "לא אויב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully