וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: לוחמי חיזבאללה יישארו בסוריה ככל שיידרש

14.11.2013 / 12:05

בנאום פומבי נוסף, הצהיר מזכ"ל הארגון כי לוחמיו ימשיכו לסייע לאסד במלחמתו נגד המורדים. מספר הלוחמים ששוגרו לסוריה אינו ידוע, אך לאחרונה דווח על צמצומו בשני שלישים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אומר כי חיילי הארגון השיעי, הנלחמים לצד צבא סוריה במלחמתם נגד המורדים, יישארו בסוריה ככל שיידרש. "כל עוד יש סיבות להילחם בסוריה, נישאר שם", אמר נסראללה, בנאום שנשא הבוקר (חמישי) לרבבות מתומכיו בביירות, שציינו את יום העשורא.

גם אמש הופיע נסראללה בפומבי בביירות, לנאום ראשון מאז חודש אוגוסט.

בנאומו, הוא התייחס לפיגועים נגד חיזבאללה ברובע הדאחייה שהחלו בקיץ האחרון, כנראה מצד סונים מתנגדי אסד, ואמר: "דבר לא ימנע מאיתנו לציין את החג. לא הסכנות, לא מכוניות ממולכדות, ולא האלימות".

בנאומו אמש, טען נסראללה כי ישראל מרוצה מהמצב הנוכחי במזרח התיכון. "המדינה העברית עושה כל שביכולתה על מנת שהמדינות באזור ייכנסו למלחמה. ישראל רוצה מלחמה באזור – מלחמה שתשמור על ביטחונה", הוסיף.

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בנאומו הבוקר בביירות/רויטרס

נסראללה טען כי חיזבאללה מסוגל לעשות "הרבה דברים נגד הריגול הישראלי" בלבנון. "לא עשינו דבר כרגע, על מנת שלא יאשימו אותנו שפעלנו בניגוד למדינה. אך הממשלה חייבת לקחת אחריות, ואם יש צורך בעזרה שלנו – אנחנו מוכנים", הבהיר.

אין עדויות לגבי מספר הלוחמים ששיגר נסראללה לסוריה ולא קיימים תצלומים מהימנים של אנשי חיזבאללה בשטח המדינה. ואולם, לפי דיווח שהתפרסם בחודש שעבר ב"טיימס" הבריטי, חיזבאללה צמצם משמעותית את מספר הלוחמים בסוריה, בעקבות לחץ מצדה של ממשלת לבנון, ובשל החשש שהתערבות הארגון השיעי במלחמת האזרחים הסורית תעורר זעם בעולם הערבי.

מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים בביירות אמרו לעיתון שכ-10,000 לוחמי חיזבאללה נשלחו בקיץ האחרון לסוריה, כדי לסייע לכוחות אסד בלחימה מול המורדים, והוסיפו כי הארגון צמצם בכשני שלישים את כוחותיו בסוריה אחרי שהושלמה ההשתלטות על העיר קוסייר.

לקריאה נוספת
חיזבאללה צמצם משמעותית את מספר הלוחמים מסוריה
נסראללה, בהופעה פומבית נדירה: "ישראל רוצה מלחמה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully