וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה צמצם משמעותית את מספר לוחמיו בסוריה"

ה"טיימס" הבריטי מדווח כי הארגון השיעי החליט להסיג את לוחמיו בעקבות לחץ מצד ממשלת לבנון. על פי הדיווח, מתוך 10,000 נותרו בסוריה "כמה אלפים בודדים" של לוחמי חיזבאללה

צילום: אל מנאר, עריכה: יותם בן-דוד

נסראללה מכחיש שקיבל נשק כימי מאסד, בשבוע שעבר

חיזבאללה החל להסיג את אנשיו הלוחמים לצד כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד – כך דיווח היום (שישי) "הטיימס" הבריטי. על פי הדיווח, הנסיגה החלה בעקבות לחץ מצדה של ממשלת לבנון והחשש שהתערבות הארגון השיעי במלחמת האזרחים בסוריה נוגדת את עמדת העולם הערבי. מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים בביירות טענו כי לאחרונה חל צמצום במספר הלוחמים של חיזבאללה בסוריה. מקורבים לארגון אישרו את הטענות, אך טענו כי הסיבה לכך היא "שיקולים טקטיים בשטח".

על פי הדיווח, כ-10,000 לוחמי חיזבאללה נשלחו בקיץ האחרון לסוריה כדי לסייע לכוחות אסד בלחימה מול המורדים. ואולם, לדברי מקור ביטחוני בכיר, כיום נמצאים בשטחי סוריה "כמה אלפים בודדים" של אנשי חיזבאללה. עם זאת, הארגון השיעי עצמו הכחיש את הטענות בדבר הנסיגה.

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
חגיגות הניצחון של תומכי אסד בקוסייר, יוני 2013/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אישר בחודש מאי האחרון כי לוחמי הארגון מסייעים לצבא אסד במלחמתו נגד קבוצות קיצוניות של סונים ג'יהאדיסטים. בחודשים האחרונים אף דווח כי לוחמי חיזבאללה השתתפו בקרבות במחוז דרעא שבדרום סוריה ובעיר חומס שבמרכז המדינה. מאז, על פי הדיווח ב"טיימס", התמקדו הלוחמים בחזית הלחימה ברובע גוטה שבבירה דמשק, שם הייתה המתקפה הכימית ב-21 באוגוסט. עוד דווח כי בחודשים מאי ויוני כ-1,200 לוחמי חיזבאללה הובילו את ניצחונם של כוחות אסד בעיירה קוסייר הסמוכה לגבול עם לבנון, בתום 17 ימי לחימה.

ב"טיימס" מעריכים כי החלטת חיזבאללה להסיג את לוחמיו משטח סוריה קיבלה גיבוי מהחברה הנוספת ב"ציר הרשע" - איראן. על פי ההערכה, נפילת משטרו של אסד בסוריה תעמיד את יחסי חיזבאללה-איראן בסכנה, תחליש את שליטתה של טהראן בעולם הערבי ועלולה לבודד את חיזבאללה באזור המזרח התיכון.

לקריאה נוספת
אלוף פיקוד צפון: ”נסראללה שם את כל הקלפים על אסד”
”חיזבאללה לא יקלוט נשק מאסד, הוא מפחד מישראל”
נסראללה הכחיש ”באופן גורף” שקיבל נשק כימי מאסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully