וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: עשרות הרוגים ומאות פצועים בקרבות בבירה

קבוצת חמושים שפתחה באש לעבר מאות מפגינים שקראו לסילוק המיליציות החמושות מטריפולי, הציתה את רחובות העיר. המיליציות נלחמות בינן לבין עצמן, המשטרה והצבא חסרי אונים

לפחות 32 בני אדם נהרגו וכמעט 400 נפצעו אתמול (שישי) בקרבות ירי בין מיליציות יריבות ברחובות טריפולי, בירת לוב. לפי דיווחי התקשורת המקומית בלוב, מדובר אולי בקרבות הקשים ביותר מאז הפלתו האלימה של שליט המדינה לשעבר, מועמר קדאפי.

עשרות הרוגים ומאות פצועים בשני פיצוצים בטריפולי שבלבנון. רויטרס
המהומות החלו כשנפתחה אש לעבר הפגנה. עשן מיתמר ממסגד בסבב הקרבות הקודם בחודש אוגוסט האחרון/רויטרס

חברי המיליציות החמושות, אשר לקחו חלק פעיל בהפלתו של קדאפי, סירבו להתפרק מנשקן לאחר כינון הממשלה החדשה, ובמשך החודשים האחרונים נלחמות המיליציות בינן לבין עצמן וכמו כן נגד כוחות המשטרה והצבא. ראש הממשלה, עלי זידאן, קרא אתמול לכל לוחמי המיליציות לעזוב באופן מיידי את טריפולי, אך לפי שעה נראה כי דרישתו לא נענתה. הצבא הלובי, אשר עבר תהליכי שינוי ובנייה מחדש משמעותיים מאז נפילת קדאפי, מתקשה להשתלט על כוחות המורדים לשעבר, אשר מזה חודשים משתקים את ייצוא הנפט מהמדינה ופוגעים באופן קשה בכלכלת המדינה.

העימותים הקשים החלו כאשר מיליציית חמושים שמקורה בעיר מיסראתה, פתחה באש לעבר מאות מפגינים שקראו לסילוקה מרחובות טריפולי, לאחר שזו השתלטה על חלקם בחודשים האחרונים. המפגינים, שקראו "לא רוצים מילציות חמושות", נסו תחילה על נפשם כשהאש נורתה לעברם. אך, לאחר זמן קצר, חזרו המפגינים כשהם חמושים בעצמם ופתחו במתקפה על המתחם בו שהו חברי המיליציה.

ראש ממשלת לוב עלי זידאן. רויטרס
"היציאה של הקבוצות החמושות מטריפולי היא לא משהו שעומד בכלל לדיון". זידאן/רויטרס

כוחות צבא ניסו להפריד בין הניצים ולחסום חלק מהכבישים בבירה הלובית, אך כאמור לא צלחו במשימתם. "ההפגנה היתה שקטה ושלווה", אמר ראש הממשלה זידאן, "והיתה מאושרת על ידי משרד הפנים. אך אש נורתה על המפגינים עם כניסתם לאחד הרובעים של העיר". "היציאה של הקבוצות החמושות מטריפולי היא לא משהו שעומד בכלל לדיון", הוסיף זידאן, "זהו עניין הכרחי ודחוף".

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת לוב שוחרר שעות אחרי שנחטף בידי חמושים
לוב: הפגנות נגד האחים המוסלמים, אלף אסירים נמלטו
ארה"ב לכדה את האחראי לפיגועים בשגרירויות באפריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully