וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: שבעה פילים נדרסו למוות כשחצו פסי רכבת

חמשת הפילים הבוגרים ושני הגורים נהרגו בשמורת טבע בצפון-מזרח המדינה, כאשר רכבת שנסעה במהירות מופרזת התנגשה בעדר שחלף במקום. מדי שנה נדרסים בתת-היבשת עשרות פילים

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שבעה פילים נדרסו למוות אתמול (רביעי) במדינת המחוז מערב בנגל שבצפון-מזרח הודו, כאשר רכבת התנגשה בהם. הדבר אירע כאשר עדר של כ-40 פילים חצו את המסילה בשטחה של שמורת הטבע צ'פרמארי. חמישה פילים בוגרים ושני גורים נהרגו בתאונה, שבעקבותיה נהרס המנוע של הרכבת. לאחר התקרית נשלחו לאזור רכבת חלופית שאספה את הנוסעים, וכן עובדים שטיפלו בפילים שנפצעו.

פיל שנדרס מרכבת דוהרת במדינת המחוז מערב בנגל שבצפון-מזרח הודו. נובמבר 2013. רויטרס
אחד הפילים שנדרס/רויטרס

שר היערות של מערב בנגל, היטן בורמן, הפנה אצבע מאשימה לעבר חברת הרכבות ההודית. לדבריו, על רכבות החולפות באזור לנוע לאט ולהשמיע צפירה ממושכת. חקירה ראשונית שהחלה אתמול העלתה כי הרכבת נסעה במהירות של 80-70 קילומטרים בשעה – 30 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת באזור. בורמן אמר כי בכוונתו לטפל בנושא מול חברת הרכבות.

דריסה של פילים איננה דבר נדיר בהודו, שבה נעות למעלה מ-9,000 רכבות ביום. מדי שנה נהרגים בתת-היבשת עשרות פילים בנסיבות אלה. מאז 2002, אז הורחבה מסילת הרכבת באזור שבו קרתה התאונה האחרונה, נהרגו על פסיה כ-40 פילים. לפני כשנתיים נהרגו לא הרחק משם שבעה פילים, ובמאי השנה נהרגו שלושה פילים סמוך לאותה נקודה.

בחברת הרכבות אמרו אתמול כי הם מנסים להימנע ככל האפשר בפגיעה בפילים, וציינו כי במדינת המחוז אודישה הופסקה לפני ימים אחדים תנועת הרכבות בשעה שפילים חלפו על המסילה.

עוד על פילים:
ארה"ב: מנהל גן חיות במיזורי נהרג על ידי פילה
הפילה הדחויה לה-פטיט זכתה שוב להמליט
פילה בפרידה מרגשת מחברה המת: "לא נותרה עין יבשה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully