וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילה בפרידה מרגשת מחברה המת: "לא נותרה עין יבשה"

רגע אחד קטן ומרגש בערבות הספארי באפריקה שנלכד בעדשת המצלמה: פילה עמדה במשך שעות מעל גופת חברה המת, גירשה חיות טורפות והתאבלה על מותו

התמונה המרגשת הזו תועדה ברגע נדיר, בו פילה אבלה נפרדת לשלום מחבר שנפל. ג'ון צ'ייני בן ה-63, טייל בספארי ברפובליקת בוטסואנה שבאפריקה עם אשתו דיאן, כשהשניים נתקלו בגווייתו של פיל מת המוקפת בנשרים וצבועים. כשמדריך הטיולים שלהם קרא לשומרי הפארק לבוא לאסוף את חיטי הפיל כדי שלא ייפול ליידי ציידים, פילה הגיעה למקום והתקרבה לגופה.

הפילה הבריחה את בעלי החיים שהקיפו את גוויית חברה, ואז ליפפה בעדינות את חדקה סביב חט הפיל המת. חברי הקבוצה עמה טייל צ'ייני פרצו בבכי בעוד שהפילה נעמדה לצד הפיל המת ושמרה על גופתו במשך כמה שעות, כמשמרת מרגשת. הצלם החובב מיוסטון, טקסס, סיפר כי הוא מעולם לא חזה במשה דומה בכל הפעמים בהן ביקר באפריקה. נציג רשות הפארקים הלאומיים הסביר לקבוצה כי פיל אחד נדד הרחק מהעדר שלו בכדי למות וכי זה אופייני לפילים בגיל מבוגר. הפיל ככל הנראה היה שם במשך יומיים או שלושה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלם: John Chaney, nationalgeographic.com/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביב הפיל היו כ-20 נשרים ועשרה צבועים, אך עדיין היה ניתן להבחין בבירור בראשו ובחיטיו. "הפקח קרא לגיבוי, כך שיהיה ניתן להסיר את החיטים, שלא יפלו לידיהם של ציידים. בעוד שחיכינו, פילה אחרת יצאה מבין השיחים והפחידה את הצבועים והנשרים", סיפר צ'ייני. "התבוננו בה כ-20 דקות ולא הייתה עין אחת שנותרה יבשה". התמונה צולמה בשנת 2007 אך פורסמה רק השנה במסגרת תחרות צילומי חובבים של הנשיונל ג'אוגרפיק.

לקריאה נוספת
הפילה טניה ברחה מקרקס בפריז - ורמסה קשיש בן 84
צפו: פילה עצבנית תוקפת ג’יפ תיירים בספארי

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully